سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینْ مردانگی، نگهداشتِ دوستی است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 5:54 عصر

سبک زندگی ما تعیین کننده سلامتی ما و یا بیماری هایی است که مبتلا می شویم، در این مقاله به معرفی روش هایی در زندگی روز مره و یا به عبارت دیگر به سبک زندگی ای میپردازیم که می تواند مشکلات مرتبط با بواسیر را بهبود بخشیده و برطرف نماید.

علت و درمان بواسیر همورویید

 اگر چه بیشتر مردم فکر می کنند بواسیر امری غیر طبیعی است، ولی باید بدانیم که بواسیر مسئله ای است که بسیار شایع بوده و هر کس ممکن است به دلایل مختلفی به بواسیر مبتلا گردد.
ابتلا به بواسیر علاوه بر شیوع زیاد آن، بیماری خاصی نبوده و مشکل زیادی ایجاد نمی کند. تنها وقتی که توده های هموروئید بقدری بزرگ شود که باعث بروز مشکل در زندگی روزمره فرد گردد می شود گفت که مسئله غیر طبیعی است، در این حالت، بواسیر بعنوان بیماری در نظر گرفته می شود.
اگر چه هموروئید یا بواسیر در همه رخ می دهد ولی تقریبا در 4% از جمعیت مبتلایان، می تواند مسئله بزرگ شده و باعث ایجاد مشکلات جدی شود. بواسیر بصورت برابر در زنان و مردان مشاهده و به یک اندازه موجب بروز مشکلات در آنان می گردد، و اوج شیوع بواسیر بین سنین 45 تا 65 سال می باشد.
چه چیزی باعث ایجاد بواسیر می شود؟
محققان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث بوجود آمدن بواسیر می شود، ولی احتمال می دهند که فشار شدید به شکم و روده ها، باعث می شود که رگ های اطراف مقعد متورم شده و موجب مسدود شدن مسیر خون در جریان از طریق آنها گشته، و این موضوع این رگ ها را مستعد التهاب می نماید.
افزایش فشار بر روی رگها و عروق خونی اطراف مقعد، می تواند در اثر چاقی، بارداری، ایستادن و یا نشستن برای مدت طولانی، فشار آوردن به خود در توالت، سرفه، عطسه و استفراغ، ایجاد شود. و همچنین نگه داشتن نفس خود به هنگام زور زدن برای انجام یک کار فیزیکی.
بواسیر و رژیم غذایی
بیاد داشته باشید که رژیم غذایی، نقش محوری در ایجاد - و همچنین جلوگیری از - بواسیر دارد. افرادی که به طور مداوم از یک رژیم غذایی با میزان فیبر بالا پیروی می کنند، احتمال کمتری برای ابتلا به بواسیر دارند، در حالی که کسانی که، رژیم غذایی با غذاهای فرآوری شده را ترجیح می دهند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بواسیر هستند.یک رژیم غذایی کم فیبر می تواند باعث ایجاد یبوست شود.
نقش رژیم غذایی کم فیبر در ایجاد هموروئید یا بواسیر:
-باعث ایجاد فشار در توالت و اجابت مزاج می گردد.
- با تولید مدفوع سخت موجب تحریک بیشتر رگهای متورم  و تشدید بواسیر می گردد.
نقش رژیم غذایی پر فیبر در پیشگیری از هموروئید یا بواسیر:
-توصیه می شود که، افراد دارای بواسیر و هموروئید، با افزایش فیبر در رژیم غذایی خود، باعث نرم شدن مدفوع خود گردند.
-فیبر در غذاهای متعدد از جمله میوه های تازه و خشک شده، سبزیجات، غلات و حبوبات یافت می شود.
-به طور کلی برای رژیم غذایی مناسب برای همورویید، 20 تا 30 گرم فیبردر روز توصیه می شود، در حالی که در رژیم غذایی معمول ما ایرانیان، کمتر از 15 گرم فیبر موجود می باشد.
-برای افزایش مصرف فیبر می توان از فیبر مکمل (پسیلیوم، متیل سلولز، یا پلی کاربوفیل کلسیم) نیز استفاده کرد.
-بعنوان نرم کننده های مدفوع، افزایش نوشیدن مایعات نیز توصیه می شود.
نشستن در آب گرم برای درمان بواسیر
نشستن در چند لیتر آب گرم، سه بار در روز به مدت 15 تا 20 دقیقه (حمام نشسته)، به کاهش التهاب هموروئید کمک خواهد کرد.
یک تشت متوسط با ظرفیت 5 تا 10 لیتر آب که بتوانید در آن بنشینید برای این کار کافی است. آب نباید خیلی داغ باشد و حرارت 40 درجه مناسب است ( حرارت آب گرم هنگام دوش گرفتن تقریبا 40 درجه می باشد).
بسیار مهم است که بعد از هر حمام نشسته، ناحیه مقعد را به طور کامل خشک کنید تا بدین ترتیب با به حداقل رساندن رطوبت این ناحیه مانع از تحریک پوست اطراف مقعد شوید.
استفاده از بسته های یخ و یا کمپرس سرد در اطراف مقعد نیز برای از بین بردن تورم مفید می باشد ولی بیاد داشته باشید که پس از کمپرس حتما خود را خشک کنید البته به شرحی که در زیر می آید.
تمیز نگاه داشتن ناحیه مقعد
-ناحیه مقعد را تمیز نگه دارید
-پس از اجابت مزاج اطراف مقعد را به آرامی و با آب گرم بشویید
-برای پاک کردن پوست اطراف مقعد از صابون استفاده نکنید چون ممکن است مشکل را تشدید کرده و باعث التهاب پوست شود
-از دستمال های معطر و یا آغشته به الکل نیز استفاده نکنید
-پس از شستشو و یا استحمام، برای خشک کردن اطراف مقعد، فقط از دستمال بسیار نرم و در صورت امکان از سشوار استفاده کنید
-بیاد داشته باشید که از دستمال توالت خشک استفاده نکنید
بواسیر و استفاده از ملین ها
نرم کننده های مدفوع ممکن است به درمان هموروئید کمک کنند، اما در صورت وجود بواسیر شدید، حتی مدفوع مایع ممکن است باعث التهاب و عفونت مقعد گردد. به همین دلیل لازم است که در مورد استفاده از هرگونه داروی مسهل با دکتر معالج خود مشورت کنید.
آب فراوان بنوشید تا بدینوسیله ضمن تامین آب بدنتان و منافعی که برای سلامتی شما دارد بتوانید به روان شدن مدفوع و راحتی اجابت مزاجتان کمک کنید.
استفاده از دارو در درمان بواسیر
محصولات مورد استفاده برای درمان بواسیر به عنوان پماد، کرم، ژل، شیاف های حاوی هیدروکورتیزون ، فوم، و پد در دسترس می باشد. پماد، کرم، ژل، کف - زمانی که اطراف مقعد استفاده می شود - باید بصورت یک پوشش نازک مالیده شوند.و هنگامی که به داخل کانال مقعد اعمال می شوند، این محصولات باید با یک انگشت یا لوله اپلیکاتور وارد گردند.بیاد داشته باشید که خارج لوله اپلیکاتور را نیز قبل از استفاده در مقعد با همان مواد، آغشته و روانکاری نمایید تا باعث صدمه به رگ های ملتهب ناحیه مقعد نگردد.
استفاده از شیاف یا فوم، مزیتی به استفاده از پماد، کرم، ژل و کف ندارد. ضمنا شما می توانید از استامینوفن، آسپرین یا ایبوپروفن نیز برای تسکین ناراحتی خود استفاده کنید.
با این سبک زندگی و درمان، علائم هموروئید معمولا در طی چند هفته تا یک ماه برطرف خواهد شد. در صورت ادامه مشکل و یا بروز درد شدید یا خونریزی، حتما به دکتر مراجعه کنید.

منبع: درمان بواسیر



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html