سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارتر مردم به بخشودن ، تواناترشان است به کیفر نمودن . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 5:54 عصر

سبک زندگی ما تعیین کننده سلامتی ما و یا بیماری هایی است که مبتلا می شویم، در این مقاله به معرفی روش هایی در زندگی روز مره و یا به عبارت دیگر به سبک زندگی ای میپردازیم که می تواند مشکلات مرتبط با بواسیر را بهبود بخشیده و برطرف نماید.

علت و درمان بواسیر همورویید

 اگر چه بیشتر مردم فکر می کنند بواسیر امری غیر طبیعی است، ولی باید بدانیم که بواسیر مسئله ای است که بسیار شایع بوده و هر کس ممکن است به دلایل مختلفی به بواسیر مبتلا گردد.
ابتلا به بواسیر علاوه بر شیوع زیاد آن، بیماری خاصی نبوده و مشکل زیادی ایجاد نمی کند. تنها وقتی که توده های هموروئید بقدری بزرگ شود که باعث بروز مشکل در زندگی روزمره فرد گردد می شود گفت که مسئله غیر طبیعی است، در این حالت، بواسیر بعنوان بیماری در نظر گرفته می شود.
اگر چه هموروئید یا بواسیر در همه رخ می دهد ولی تقریبا در 4% از جمعیت مبتلایان، می تواند مسئله بزرگ شده و باعث ایجاد مشکلات جدی شود. بواسیر بصورت برابر در زنان و مردان مشاهده و به یک اندازه موجب بروز مشکلات در آنان می گردد، و اوج شیوع بواسیر بین سنین 45 تا 65 سال می باشد.
چه چیزی باعث ایجاد بواسیر می شود؟
محققان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث بوجود آمدن بواسیر می شود، ولی احتمال می دهند که فشار شدید به شکم و روده ها، باعث می شود که رگ های اطراف مقعد متورم شده و موجب مسدود شدن مسیر خون در جریان از طریق آنها گشته، و این موضوع این رگ ها را مستعد التهاب می نماید.
افزایش فشار بر روی رگها و عروق خونی اطراف مقعد، می تواند در اثر چاقی، بارداری، ایستادن و یا نشستن برای مدت طولانی، فشار آوردن به خود در توالت، سرفه، عطسه و استفراغ، ایجاد شود. و همچنین نگه داشتن نفس خود به هنگام زور زدن برای انجام یک کار فیزیکی.
بواسیر و رژیم غذایی
بیاد داشته باشید که رژیم غذایی، نقش محوری در ایجاد - و همچنین جلوگیری از - بواسیر دارد. افرادی که به طور مداوم از یک رژیم غذایی با میزان فیبر بالا پیروی می کنند، احتمال کمتری برای ابتلا به بواسیر دارند، در حالی که کسانی که، رژیم غذایی با غذاهای فرآوری شده را ترجیح می دهند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بواسیر هستند.یک رژیم غذایی کم فیبر می تواند باعث ایجاد یبوست شود.
نقش رژیم غذایی کم فیبر در ایجاد هموروئید یا بواسیر:
-باعث ایجاد فشار در توالت و اجابت مزاج می گردد.
- با تولید مدفوع سخت موجب تحریک بیشتر رگهای متورم  و تشدید بواسیر می گردد.
نقش رژیم غذایی پر فیبر در پیشگیری از هموروئید یا بواسیر:
-توصیه می شود که، افراد دارای بواسیر و هموروئید، با افزایش فیبر در رژیم غذایی خود، باعث نرم شدن مدفوع خود گردند.
-فیبر در غذاهای متعدد از جمله میوه های تازه و خشک شده، سبزیجات، غلات و حبوبات یافت می شود.
-به طور کلی برای رژیم غذایی مناسب برای همورویید، 20 تا 30 گرم فیبردر روز توصیه می شود، در حالی که در رژیم غذایی معمول ما ایرانیان، کمتر از 15 گرم فیبر موجود می باشد.
-برای افزایش مصرف فیبر می توان از فیبر مکمل (پسیلیوم، متیل سلولز، یا پلی کاربوفیل کلسیم) نیز استفاده کرد.
-بعنوان نرم کننده های مدفوع، افزایش نوشیدن مایعات نیز توصیه می شود. ادامه مطلب...

چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 11:32 صبح

بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند همورئید یا بواسیر همان رگ های خونی بزرگ شده در ناحیه پایانی روده ( رکتال) می باشد که غالبا ماندن آن در درون مقعد به جز خونریزی مشکل دیگری به وجود نمی آورد.بیماری بواسیر بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند همورئید یا بواسیر همان رگ های خونی بزرگ شده در ناحیه پایانی روده ( رکتال) می باشد که غالبا ماندن آن در درون مقعد به جز خونریزی مشکل دیگری به وجود نمی آورد به این دلیل که درون مقعد عصب زیادی به منظور احساس درد موجود نیست ولی هنگامی که هموروئید یا بواسیر در ناحیه خارجی مقعد نمایان می شود به جز خونریزی، درد ناراحت کننده ای را نیز همراه دارد که اگر به آن توجه نشود بعد از مدتی  و با گذشت زمان منجر به کم خونی و عفونت و حتی باعث سرطان رکتال نیز می گردد.
در زیر نشانه های هموروئید یا بواسیر را برای شما می آوریم تا به محض بروز هر یک از این نشانه ها سریعا به پزشک متخصص مراجعه فرمائید.
هموروئیدها یا بواسیرها به سه گروه قسمت می گردند:1-بواسیر یا هموروئید داخلی2-بواسیریا هموروئید خارجی3-بواسیر یا هموروئید ترومبوزهشایعترین علائم مشترک در بواسیر داخلی و خارجی عبارتند از:خونریزی در هنگام اجابت مزاج. ممکن است بعد از اجابت مزاج شما بر روی دستمال توالت رگه های از خون را مشاهده کنید.خارشدرد در ناحیه مقعد. ممکن است تمیز کردن و لمس کردن ناحیه مقعد دردناک باشد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 11:32 صبح

فیستول آنال با یک مجرای باریک لوله ای و فیبروزه است که ازیک دریچه درکنار مقعد، درکانال آنوس ادامه می یابد. فیستول معمولاً بعلت عفونت به وجود می آید، همچنین ممکن است بعلت تروما، شقاق، یا آنتریت منطقه ای باشد ممکن است ازخلال دریچه پوستی، چرک یا مدفوع نشت کند سایر نشانه ها ممکن است بصورت دفع گاز یا مدفوع از واژن یا مثانه باشد. فسیتول درمان نشده ممکن است موجب عفونت سیستمیک بانشانه های وابسته به آن شود. معمولاً قبل از التیام خود به خودی فیستول درمان جراحی توصیه می شود روده تحتانی با چند تنقیه تجویزی تمیز می گردد. درطی جراحی با قراردادن یک پراب یاتزریق متیلین بلو در داخل مجرا با مجرای سینوس شناسایی می شود. با ایجاد یک برش در دریچه رکتال فسیتول تامنفذ خروجی آن برداشته می شود وزخم به وسیله گاز پک می شود. ادامه مطلب...

یکشنبه 95 شهریور 28 , ساعت 2:37 عصر

هموروئید یا بواسیر بیماری بسیار رایجی است که افراد را در سنین مختلف چه جوان و چه پیر مبتلا می کند اما بسیاری افراد به علت شرم از بیان  آن و مراجعه به پزشک خودداری می کنند.مقاله زیر به شیوه هاى جدید درمان این بیمارى مى پردازد.شما ممکن است با اسم هموروئید آشنا نباشید ولى حتماً کلمه بواسیر را شنیده اید. بایستى متذکر شد که هموروئید همان بواسیر است و یکى از بیمارى هاى شایع جراحى است و حدود 75 درصد افراد به ویژه افراد بالاى 30 سال در طول زندگى خود به این بیمارى مبتلا مى شوند

انواع مختلف بواسیررا بشناسید :

بهتر است بدانید همه ی ما در قسمت مقعد، رگ های بواسیری داریم. اگر این رگ ها تحریک شوند، ممکن است ملتهب شده، ورم کرده یا حتی خونریزی کنند. این وضعیت معمولاً بواسیر نامیده می شود. بواسیر دو نوع دارد: بواسیر خارجی و بواسیر داخلی.

ادامه مطلب...

چهارشنبه 95 شهریور 10 , ساعت 5:32 عصر

تعداد قابل توجهی از مردم از بیماری بواسیر رنج می برند  این بیماری بر اثر تورم رگهای مقعد ایجاد می شود و بر دو نوع است:

1-      بواسیر داخلی: وقتی ورم در قسمت داخلی مجرای مقعد بوجود بیاید وقابل احساس باشد .

2-      بواسیر خارجی: خارج از مقعد بوجود آمده وقابل مشاهده می باشد. در بواسیر داخلی خون تیره از بدن دفع می شود در صورتیکه در بواسیر خارجی ، خون دفع نمی شود و اگر هم دفع شود بسیار اندک می باشد، اما بسیار دردناک است.

یبوست و بیرون آمدن مدفوع با فشار منجر به پاره شدن رگها شده و ایجاد خونریزی داخلی یا خارجی می کند که بستگی به محل پارگی رگ دارد. اطلاعات بسیاری در مورد بواسیر، به دلیل زیاد بودن این بیماری ،در اینترنت موجود است اما با وجود این اطلاعات، اشتباهات بسیاری در این مورد وجود دارد و آنها به این دلیل است که بسیاری از افراد خجالت میکشند در مورد این مشکل صحبت کنند واین بیماری را از ویژگی های طبیعی بدن خود میدانند.

واقعیت این است که این بیماری بسیار عادی است و اگر به روش صحیح درمان شود تا ابد شخص از این بیماری مصون میماند. چیزی مثل عفونت بواسیروجودندارد . دربسیاری ازموارد این بیماری به دلیل نامناسب بودن رژیم غذایی که فاقد فیبربوده و پرچربند، بوجود می آید.

علائم بواسیر: درمان و معالجه به هم مربوطند و فهمیدن دلیل بروز این بیماری دردرمان آن دارای اهمیت است. به غیر از عامل رژیم غذایی، عوامل مختلفی باعث بوجود آمدن این بیماری میشوند. فشار آوردن به رگهایی که درمقعد وجود دارند و زور زدن به هنگام دفع، باعث تورم رگها و بوجود آمدن این بیماری است. چاقی به پیشرفت این بیماری کمک میکند ،به همین دلیل بروز این بیماری دردوره بارداری غیر عادی نیست.

درمانهای ساده خانگی دردرمان این بیماری میتواند مؤثر باشد. به طور مثال تغییر در رژیم غذایی و نحوه زندگی کردن راهی برای درمان این بیماری است. کوتاهی کردن دردرمان این بیماری باعث میشود که شخص مجددا دچار بواسیر شود وشرایط او بدتر گردد .درمواردی مثل داشتن سرطان روده، شرایط ایجاب میکند که این بیماری معالجه گردد که در این صورت درمان سنتی خانگی نه تنها به خاطر مفید بودن آن بلکه به خاطر سالم بودن آن، ترجیح دارد. یبوست نه تنها یکی از عوامل این بیماریست بلکه باعث میشود مجرای مدفوع درحین دفع دردناک شود. در چنین شرایطی باید غذاهای ملین وداروهای ضد یبوست استفاده کرد وباید به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد ازاین داروها میتواند خطرناک باشد . زیرا روده عادت میکند و بدون خوردن این مواد نمیتواند کارخود را انجام دهد. لبنیات یکی از بهترین مواد ملین می باشد. رژیم غذایی سرشار از فیبر ونوشیدن آب به مقدار کافی از ایجاد یبوست جلوگیری میکند. احساس درد و دیدن خون در مدفوع تشخیص این بیمای ساده است.

 بیشترین نشانه بارز آن حس درد درقسمت روده هنگام مدفوع کردن میباشد. خون آمدن، درد، حس خارش نشانه های دیگر می باشد و این علائم در اشخاص، متفاوت است بنابراین تشخیص قطعی این بیماری مهم است .

دلایل بوجود آمدن بواسیر: یبوستهای سخت ، بی نظمی کار روده اولین علت بروز این بیماری یبوستهای سخت و اختلال در کار روده میباشد. تلاش برای تخلیه مدفوع وفشار بر رگهای اطراف مقعد باعث این بیماری میباشد و در شرایطی بر کبد و روده فوقانی تأثیر میگذارد. عوامل دیگر زیاد نشستن و ایستادن زیاد ، کارشدید،چاقی ، ضعیف بودن بافتهای بدن ، بحران روحی وعوامل وراثتی ازعواملی هستند که در ایجاد بیماری مؤثر میباشند.

درمان خانگی بواسیر: استفاده از انجیر خشک : چند انجیر خشک را با آب گرم بشویید وشب آن را خیس نمایید. صبح انجیر وآبی که انجیر در آن خیس خورده را میل نمایید.خوردن انجیر هنگام عصر نیز مفید میباشد. خوردن انجیر زمانی اثر گذار است که چندین هفته خوردن آن را ادامه دهید. دانه های ریز انجیر باعث تحریک روده وحرکت مدفوع میشود . درمانهای خانگی باعث کاهش فشار درقسمت مقعد و کاهش میزان بواسیر میشود. برای رهایی یافتن از این بیماری باید از مبتلاشدن به یبوست جلوگیری نمایید .

 تخم انبه : دانه انبه دردرمان این بیماری مفید میباشد . باید به شیوه ای صحیح آنرا خشک کرده و پودرنمائید و در محلی تمیزوخشک نگهداری کنید. یک یا دوقاشق پودر انبه را دوبار درروز مصرف نمایید خوردن آن باعث کاهش ورم میشود .

 استفاده از آلو برقانی یا سیب سرخ: آلوی برقانی به عنوان سیب سرخ شناخته شده ومصرف آن به مدت دوالی سه ماه دردرمان این بیماری مؤثر میباشد. مصرف این میوه یکی از مؤثرترین درمان برای بواسیر خونی میباشد.

مصرف تربچه: مخلوط صد میلی گرم از تربچه رنده شده ویک قاشق عسل ویا نوشیدن آب این سبزی دو بار درروز درحدود 60 الی 90 میلی گرم دردرمان بیماری مفید میباشد. این روش درمانی میتواند به شکل داروی خارجی نیز استعمال شود . تربچه سفید را باشیر ترکیب نمایید تابه شکل خمیر درآید استفاده آن درمحل درد باعث کاهش یافتن ورم ودرد میشود.

شلغم: آب برگ آن باید گرفته شود و 150 میلی گرم باید به بیمارداده شود و زمانیکه آب آنرا مصرف میکنیدخوردن میوه های خام و سبزیجات ضروری میباشد. برای بدست آوردن نتیجه بهتر، آب برگ شلغم را به اندازه یکسان با آب شاهی واسفناج و هویج مخلوط نمایید. ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html