سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نماز تقرب هر پرهیزگار است و حج جهاد هر ناتوان ، و براى هر چیز زکاتى است و زکاة تن روزه است ، و جهاد زن بودن شوى را به فرمان . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 مهر 10 , ساعت 2:31 عصر

تشخیص بواسیر
بیمارانی که مبتلا به بواسیر هستند بر اساس سابقه پزشکی، معاینه فیزیکی و معاینه کانال مقعد و راست روده تشخیص داده می شوند. پزشک ممکن است با پوشیدن دستکش به وسیله انگشت خود داخل مقعد و انتهای راست روده را معاینه کند.
با وجود اینکه خونریزی در بیماران مبتلا به بواسیر شایع است ، به دلیل سایر علل بالقوه خونریزی  تست برای خونی که ممکن است قابل رویت نباشد نمونه گیری توسط
پزشک انجام می شود که با برداشتن یک نمونه کوچک مدفوع با انگشت می باشد.
برای ارزیابی اندازه بواسیر و رد کردن علل دیگرخونریزی  ممکن است پزشک توصیه به انجام آندوسکوپی راست روده (سیگموئیدوسکوپی - برای بررسی راست روده و اغلب انتهای روده بزرگ)  یا کولونوسکوپی (وسیله ای لوله ای شکل که با آن کل روده بزرگ مورد بررسی قرار می گیرد) خواهد نمود.
درمان محافظه کارانه
گزینه های مختلفی برای درمان بواسیر در دسترس هستند. برای اکثر بیماران درمان های ساده و کم هزینه و بدون اقدامات تهاجمی مانند جراحی در تسکین علائم موثر هستند.
خوردن فیبر اضافی
افزایش فیبر در رژیم غذایی یکی از بهترین راه برای نرم کردن و حجیم کردن مدفوع است، که می تواند کمک به کاهش خونریزی از بواسیر نماید. فیبر در میوه ها و سبزیجات یافت می شود. مقدار توصیه شده از الیاف رژیم غذایی 20 تا 35 گرم در روز (جدول نشان 1A - 1C). (به "اطلاعات بیماران : الیاف رژیم غذایی بالا").
اکثر مردم در برنامه غذایی رایج خود به مقدار کافی فیبر مصرف نمی کنند و در نتیجه نیاز به فیبر به طور مکمل دارند. مکمل های تجاری مختلف امروزه مورد استفاده قرار می گیرد که ممکن است به تنهایی یا در ترکیب با تغییرات رژیم غذایی تجویز شود. و برای استفاده روزانه بدون عارضه هستند.
مسهل ها
 اگر افزایش فیبر یبوست را معالجه نکند ، و یا اگر عوارض جانبی ناشی از مصرف فیبر غیرقابل تحمل هستند، یک داروی  ملین ممکن است توصیه شود . عموم مردم اغلب در مورد استفاده از منظم و طولانی از این داروها نگران هستند، ترس از این است که آنها نتوانند براثر مصرف داروهای ضد یبوست حرکات روده ای طبیعی خود که متوقف شده را بعدا نیز باز یابی کنند.  با این حال هیچ مدرکی دال بر  "اعتیاد" به دارویهای مسهل و افزایش خطر یبوست مزمن در آینده بر اثر استفاده از ملین ها وجود ندارد. در عوض ، استفاده از ملین ها در واقع ممکن است از مشکلات طولانی مدت به دنبال یبوست مزمن جلوگیری نمایند.
حمام آب گرم
در حمام آب گرم بیمار با استفاده از نشستن در ظرفی بزرگ  ناحیه مقعد خود را در آب گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه برای دو تا سه بار در روز قرار می دهد. انواع تجاری ممکن است با نام Warm sitz baths در داروخانه ها در دسترس باشد. همچنین امکان استفاده از یک وان حمام و نشستن در وان  آب گرم نیز وجود دارد. اما صابون ، شامپو ، و یا مواد دیگر شوینده نباید در آب اضافه شده باشند. این روش با بهبود گردش خون و ایجاد آرامش در دریچه (اسفنکتر) داخلی مقعد به تسکین درد کمک می کند.
 این بیماری ساده امروزه در زندگی ماشینی و غذاهای مدرن مانند ساندویچ و همبرگر و کم تحرکی مشاغل اداری شیوع زیادی پیدا نموده است. اساس بروز این بیماری وجود یبوست مزمن و  نداشتن یک عادت دفع منظم روزانه است. توصیه های زیر برای جلوگیری از بروز بیماری و یا عدم پیشرفت آن می تواند موثر باشد:
مصرف غذاهای حجیم مانند برنج، ماکارونی
مصرف کافی مایعات بدون قند
مصرف میوه و سبزیجات
داشتن عادت دفع روزانه منظم به خصوص نشستن به مدت 15 دقیقه در توالت بعد از صرف صبحانه
وارد نکردن فشار در هنگام دفع و عدم تعجیل
تحرک و ورزش ولو به صورت پیاده روی کوتاه
توجه به توده برآمده شده در مقعد و پیگیری آن
منبع: بواسیر



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html