سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدمى در جهان نشانه است و تیرهاى مرگ بدو روانه ، و غنیمتى است در میان و مصیبتها بر او پیشدستى کنان . و با هر نوشیدنى ، ناى گرفتنى است و با هر لقمه‏اى طعام در گلو ماندنى ، و بنده به نعمتى نرسد تا از نعمتى بریده نشود ، و به پیشباز روزى از زندگى خود نرود تا روزى از آنچه او راست سپرى نشود . پس ما یاران مرگیم و جانهامان نشانه مردن ، پس چسان امیدوار باشیم جاودانه به سر بردن ؟ و این شب و روز بنایى را بالا نبردند جز که در ویران کردن آن بتاختند و در پراکندند آنچه فراهم ساختند . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 95 مهر 26 , ساعت 10:26 صبح

پارگی یا شکاف در ناحیه مقعد را شقاق مقعد می‌گویند. شقاق معمولا به دنبال یبوست و دفع یک مدفوع قطور و سفت و گاهی به دنبال اسهال شدید رخ می‌دهد. به عبارت دیگر شقاق شکافی دردناک در ناحیه مقعد بوده که معمولاً به علت عبور مدفوع سفت در اثر یبوست شدید و یا اسهال طولانی اتفاق می افتد.

روش های درمان شقاق حاد
برای درمان این بیماری چند روش وجود دارد که بطور همزمان استفاده می شوند و تا تاثیر کامل، به حدود ده روز زمان نیاز است. ادامه مطلب...

یکشنبه 95 مهر 25 , ساعت 11:2 صبح

1-لیزر در موقع برش دادن و برداشتن پا که بواسیر قسمت پایانی عصب برش داده شده را نیز بازسازی می نماید و بیمار پس از عمل دردری را متحمل و احساس نمی کند

2-لیزر بافت های ریز برش داده شده را موقع عمل بدون جراحی بواسیر بازسازی می نماید و خون ریزی موقع عمل پایین می آید.

3-لیزر بافت های لنفاوی وا شده را در موقع عمل بدون جراحی بواسیر بازسازی می نماید و تورم پس از عمل نیز کاسته می شود، این اولویت و برتری خیلی مهمی می باشد به این دلیل که یکی از دشواری های عمل بواسیر تورم پس از عمل می باشد.

4-استفاده از لیزر به حالت سرپایی و بدون بیهوشی صورت می پذیرید. ادامه مطلب...

یکشنبه 95 مهر 25 , ساعت 10:17 صبح

درمان بواسیر به روش ترکیبی

 

همانطور که بیماران مبتلا به همورئید درجه های مختلفی از همورئید را دارا هستند و هر بیمار یک میزان مشخصی از پیشرفت بیماری از درجه یک تا چهار را می تواند بگیرد، در خیلی از موردها در یک بیمار هر چهار قسمت درجه های مختلف بیماری بواسیر را می توان در اطراف رکتوم را دید که روند تشخیص درمان ترکیبی بیماری را ضروری می سازد. پس از انجام آنوسکپی در یک فرد بیمار می توان برای بخش هایی که بیماری در آنجا کمتر پیشرفت داشته از درمانcoagulation) ،IR) انعقادی و یا در ناحیه های درجه II از رابر باند بهره برد و از محل های با پرولاپس وافتادگی مخاطی و پیشرفت زیاد پاکه های همورئیدی از درمان همزمان با جراحی الکتروکوتری و جراحی لیزری بهره گرفت و یا در باره یک فرد بیمار با همورئید پیشرفته بعد از استپلر از درمان ترکیبی تکمیلی با لیزرIRC کمک گرفت. ادامه مطلب...

شنبه 95 مهر 24 , ساعت 10:30 صبح

درمان خانگی بواسیر

 

درصورتی که شما احساس کردید که علائم بواسیر را دارا میباشید تا یک هفته موارد زیررا انجام دهید واگر بهبود حاصل نشد به پزشک مراجعه کنید.

1-منطقه مقعد را تمیز نگه دارید. هر چند که پاک کردن ناحیه مقعد می تواند دردناک باشد به آرامی آن را با یک لیف حمام نرم، آب گرم و صابون ملایم بشویید.

2-از کرم های مسکن موضعی استفاده کنید مانند:کرم لیدوکایین یا بنزوکائین وهیدروکورتیزون

3-ازروان کننده وتسکین دهنده ای مانند آلوئه ورا استفاده کنید شما می توانید ژل آلوئه ورا از داروخانه خرید نمایید و در موضع بمالید.

4-جهت تسکین خارش، سوزش و التهاب میتوانید ازسرکه سفید ویا از سرکه سیب استفاده کنید به این صورت که پنبه را به سرکه آغشته کنید وبه موضع بمالید.

5-روزانه 8تا10لیوان آب بنوشید زیرا مصرف این میزان آب مدفوع شما را نرم می کند و نیاز به فشار در هنگام دفع را کاهش می دهد.

6-از مواد غذایی پر فیبر استفاده کنید زیرا فیبر باعث نرم شدن مدفوع میشود وبسیار موثر میباشد فیبر یکی دیگر از نرم کننده های مدفوع بسیار عالی است شما می توانید با خوردن غذاهای با فیبرمانند حبوبات بیشتر، غلات سبوس دار، دانه ها، میوه ها و سبزیجات به دفع راحترمدفوع خود کمک کنید

7-درضمن میتوانید از بعضی داروها که بدون نسخه پزشک موجود است از داروخانه تهیه کنید مانند مکمل های پسیلیوم مانند Citrucel یا موسیل

8-سعی کنید بعد از هر اجابت مزاج 20 دقیقه در وان آب گرم بنشینید این کار تسکین دهنده درد بواسیر است .اطمینان حاصل کنید که آب گرم است نه داغ. آب گرم به تنهایی تسکین دهنده خواهد بود اما شما می توانید نمک طعام، نمک فرنگی اصل، بابونه، بومادران و کالندولا را به آن اضافه نمایید. وبعد از 20دقیقه به آرامی ناحیه تناسلی را با یک حوله نرم خشک کنید.

9-جهت کاهش تورم، التهاب و درد از بسته یخ و یا کمپرس سرد استفاده کنید بسته یخ را در ناحیه مقعد به مدت 15 دقیقه قرار داده و یا فشرده سازی نمایید و دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

10-به مدت طولانی سر دستشویی نشینید

11-از زور زدن برای دفع مدفوع خودداری کنید.

12-هنگامی که نیاز به توالت دارید به دشتشویی بروید و مدفوع خود را نگه ندارید زیرا نگه داشتن مدفوع سبب سفت و خشک شدن آن در راست روده می شود و اجابت مزاج را مشکل می کند.

13-زمان زیادی در توالت صرف نکنید. صرف مدت زمان طولانی و نشستن در دستشویی سبب فشار در ناحیه مقعد می شود بیش از 10 دقیقه در توالت ننشینید اگر شما یبوست دارید خود را تمیز کرده استراحت کنید و مقداری آب بنوشید و یک پیاده روی داشته باشید و سعی کنید دوباره برای اجابت مزاج بروید. ادامه مطلب...

یکشنبه 95 مهر 11 , ساعت 1:24 عصر

دیدن خون در مدفوع علاوه بر این که می تواند شوک آور باشد، نشان دهنده این است جایی از دستگاه گوارش شما دچار خونریزی شده است.
 
علل وجود خون در مدفوع
گاهی اوقات مقادیر خون آنقدر کم است که فقط با آزمایش خون مشخص می شود ولی گاهی هم موقع اجابت مزاج می توان آن را مشاهده کرد. علل احتمالی وجود خون در مدفوع از این قرارند:
هموروئید: بواسیر و یا ملتهب شدن و متورم شدن رگ های در مقعد و رکتوم می تواند ناشی از چاقی، یبوست، بارداری، نشستن طولانی مدت، و یک رژیم غذایی کم فیبر باشد. هموروئیدها داخلی و خارجی هستند. هموروئید داخلی در راست روده اتفاق می افتد و معمول بدون درد است. هموروئیدهای خارجی اما در زیر پوست اطراف مقعد رخ داده و می تواند حالتی بسیار دردناک باشد. وجود خون در مدفوع، تورم و درد در اطراف ناحیه مقعد از نشانه های ابتلا به هموروئید است. کلینیک مایو تخمین می زند که 50 درصد از بزرگسالان با سن 50 سال و یا بالاتر هموروئید را تجربه کرده اند.
شقاق مقعد: شکاف یا پارگی کوچک در دیواره مقعد را شقاق می گویند که حالتی دردناک ایجاد می کند و همراه با درد هنگام حرکات روده و درد ثانویه به اسپاسم اسفنگتر مقعد است.
بیماری کرون: بیماری کرون یکی از دو شکل به رسمیت شناخته شده بیماری التهابی روده یاIBDاست. این بیماری می تواند هر بخشی از دستگاه گوارش را از دهان گرفته تا مقعد تحت تاثیر قرار دهد ولی بیشترین تاثیر آن روی روده بزرگ است. علت دقیق بیماری کرون هنوز مشخص نیست اما اکثر دانشمندان معتقدند که این، یک بیماری خود ایمنی است. علائم و نشانه های دیگر کرون عبارتند از: اسهال، درد شکمی، گرفتگی عضلات، خون در مدفوع، خستگی، کم خونی، تهوع، کاهش وزن.
کولیت اولسراتیو: این بیماری نیز از بیماری های به رسمیت شناخته شده بیماری التهابی روده است که روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم و نشانه های کولیت اولسراتیو نیز شامل اسهال مداوم، درد شکم، خون درمدفوع، خستگی، از دست دادن اشتها، کاهش وزن و ... است. کولیت اولسراتیو را می توان از طریق کولونوسکوپی یا معاینه چشمی روده تشخیص داد. درمان های پزشکی بر روی جلوگیری از التهاب در روده بزرگ متمرکز است.
آنژیودیسپالزی: شایع ترین اختلال عروقی دستگاه گوارش و نشان دهنده اختلالات عروقی کوچک به نام ناهنجاری های شریانی وریدی روی دیواره روده بزرگ است. آنژیودیسپالزی در مسن تر ها و به ویژه افراد بالای 60 سال مسن تر است و به طور انحصاری در قسمت راست روده بزرگ رخ می دهد. علت دقیق این اختلال ناشناخته است. علائم و نشانه های آنژیودیسپالزی با مدفوع در خون، خستگی، تنگی نفس، کم خونی خود را نشان می دهد.
زخم معده: زخم های گوارشی از جمله زخم معده و اثنی عشر بر اثر عفونت هلیکوباکترپیلوری یا استفاده بیش از حد از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و ... خود را نشان می دهد. علائم و نشانه های زخم های گوارشی از این قبیلند: درد در ناحیه بالای شکم، تهوع، استفراغ، وجود خون در مدفوع، نفخ، خستگی، تنگی نفس، احساس سبکی سر.
پولیپ روده بزرگ: پولیپ های توده های خوش خیمی (نئوپلاسم ها یا تومورهای غیر سرطانی) هستند که منشا آنها پوشش داخلی روده است. این توده ها در محل های مختلف در سیستم گوارش بوجود می آیند، اما اغلب پولیپ روده بزرگ بوجود می آید. این توده ها اندازه های مختلفی دارند و قطر آنها بین نیم سانتیمتر تا چند سانتیمتر متغیر است. پولیپ ها شبیه برآمدگی های کوچکی هستند که منشا آنها پوشش داخلی روده است و در حفره روده دارای برآمدگی است. علائم و نشانه های پولیپ روده بزرگ عبارتند از: وجود خون در مدفوع، اسهال، و یبوست. بیشتر پولیپ های روده بزرگ هم هیچ علامت و نشانه ای ندارند به همین دلیل انجام غربالگری های سرطان روده بزرگ بخصوص بعد از سنین 50 سالگی ضروری است.
بیماری دیورتیکولی: دیورتیکول، کیسه های کوچکی هستند که از دیواره روده بزرگ بیرون می زنند. معمولا دیورتیکول باعث ایجاد مشکلی نمی شود، اما گاهی اوقات خونریزی و یا عفونت می کند. علائم دیورتیکولیت شامل درد شدید شکم، تب، و حالت تهوع است.
سرطان کولون: سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع تشخیص داده شده در ایالات متحده است. عوامل خطر این سرطان شامل سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان روده بزرگ، پولیپ روده بزرگ، و کولیت اولسراتیو است. بیشتر سرطان های روده بزرگ ناشی از پولیپ ها هستند. علائم و نشانه های این سرطان شامل یبوست، خون در مدفوع، درد شکم، ضعف و کاهش وزن است.
کولیت ایسکمیک: این عارضه به کاهش یا انسداد کل جریان خون به یک بخش خاص از روده اشاره دارد و منجر به کاهش اکسیژن در سلول های روده بزرگ می شود. این عارضه می تواند به سرعت منجر به نکروز یا مرگ شود. سن، اختلالات انعقادی و جراحی آئورت از عوامل خطر ابتلا به این بیماری هستند که خود را با درد شکمی، گرفتگی عضلات، خون در مدفوع، اسهال، و تهوع نشان می دهد. ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html