سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست، کسی است که از ستم و تجاوزگری باز دارد و بر انجام دادن خوبی و نیکویی یاری کند . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 98 آذر 23 , ساعت 5:5 عصر
درمان خانگی بواسیر یا هموروئید التیام بخش درد و تورم

درمان خانگی بواسیر عمدتا شامل رژیم غدایی درست می باشد که در اصل از ابتلا یبوست جلوگیری کرده و مانع ابتلا فرد به بیماری بواسیر یا هموروئید می گردد.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم هموروئید شایع ترین بیماری دردناک ناحیه مقعد است که نشانه هایی مانند درد، التهاب و خون در مدفوع را ایجاد می نماید، بروز این عارضه به 1700 سال قبل از میلاد برمی گردد. بواسیر بسته به میزان پیشرفت بیماری روش های مختلفی برای درمان خانگی داشته است.

به طور مثال در گذشته برای درمان بواسیر از گیاهان دارویی و ضماد های طبیعی استفاده می شد و این روش‌ها در برخی از موارد مفید بودند و علائم بیماری به طور کامل از بین می رفت. درمان خانگی بواسیر  به خصوص اگر در مراحل اولیه باشد می تواند درد و التهاب را کاهش داده و حتی به طور کامل تورم بالشتک های خونی را نیز از بین ببرد. در ادامه به بحث در مورد روش‌های خانگی برای درمان هموروئید که از گذشته تاکنون جهت مداوای این بیماری مورد استفاده بوده است خواهیم پرداخت.

درمان خانگی بواسیر یا هموروئید

 با روش های تاثیرگذار التیام بخش خانگی عبارتند از:

  • کمپرس یخ : قرار دادن یخ بر روی بواسیر می تواند تا حد زیادی در کاهش درد ناشی از آن موثر باشد. به علاوه قرار دادن یخ بر روی این ناحیه می تواند تورم را کاهش داده و خونریزی را متوقف نماید.
  • کمپرس گرم : قرار دادن حوله تمیز که با آب گرم مرطوب شده است می تواند تا حد قابل توجهی التهاب و درد بواسیر را کاهش دهد.
  • استفاده از حمام سیتز : نشستن در حمام سیتز یا لگن آب گرم موجب بهبودی درد و تورم  این بیماری می شود. جهت تاثیرگذاری بیشتر می توان به آب مقداری سرکه سیب یا نمک دریا اضافه نمایید.
  • مصرف فیبر غذایی: مصرف میوه‌ها و سبزیجات طبیعی که سرشار از فیبر هستند می توانند یبوست را درمان و در نرم کردن مدفوع تاثیر گذار باشند و به این ترتیب از پیشرفت این بیماری کاسته خواهد شد.
  • نوشیدن آب : نوشیدن آب تا 8 لیوان در روز ساده ترین  روش درمان خانگی هموروئید است و می تواند در رفع یبوست و بهبود بیماری اثرگذار باشد.
  • ورزش : انجام فعالیت های بدنی سبک مانند پیاده روی می تواند به درمان بواسیر کمک نماید.

آیا درمان خانگی روش قطعی برای مداوای بیماری بواسیر به شمار می آید؟

به کار گیری درمان خانگی بواسیر می تواند تا حد قابل توجهی به بهبود فرد بیمار کمک نماید، اما میزان تاثیرگذاری این روش ها به درجات مختلف هموروئید بستگی دارد. ولی به طور کلی نمی توان روش‌های خانگی را به عنوان درمان قطعی هموروئید معرفی نمود، بلکه این روش‌های خانگی به جز مواردی محدود، تنها نقش التیامی داشته و می توانند فرآیند بهبود را تسریع نماید.

در مورد روش‌های موثر و قطعی درمان بواسیر باید بگوییم این روش تنها شامل عمل جراحی و لیزر درمانی است که امروز به سبب مشکلات و درد سر های عمل جراحی، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد  و رایج ترین روش درمانی استفاده از مادون قرمز یا لیزر است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html