سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر صلی الله علیه و آله از مغلطه کاری منع فرمود . [معاویه]
 
یکشنبه 95 شهریور 7 , ساعت 4:16 عصر

کیست پیلونیدال یا سینوس پیلونیدال یک کیسه کوچک پوستی در قسمت پایین کمر هست که داخل آن مو وجود دارد. این کیست به صورت یک منفذ پوستی کوچک نمایان می شود ولی گاهی اوقات فقط یک فرورفتگی حاوی مو می باشد.بیماری پیلونیدال به شکل یک آبسه حاد یا سینوس تخلیه شونده در ناحیه ساکروکوسیکس بروز می کند.این کیست معمولا در انتهایی ترین نقطه ستون فقرات ایجاد می شود.

پایلونیدال از کلمه ی لاتین pilus به معنی مو و nidus به معنی آشیانه گرفته شده است.از سن 24-15 سالگی رخ داده و بعد از سن 40 سالگی  غیر شایع است .این بیماری در مردان شایع تر است.گاهی بدون علامت بوده و فقط در معاینه سوراخ های ریز پوستی دیده می شود و گاهی ترشحات چرکی یا خونابه ای از این سوراخ ها خارج می شود. شیوع 26 نفر در هر 100000 نفر است.

علت کیست مویی پایین کمر

دو علت  برای ان بیان می کنند:

1- مادرزادی.2- علت قوی تر فرورفتن مو های این  ناحیه به داخل پوست. به همین علت این بیماری در افراد پرمو و افرادی  که شغل نشسته دارند بیش تر دیده   می شود.

عوامل موثر دیگر شامل:

ارث،نشستن های طولانی،چاقی “تعریق شدید” سابقه خانوادگی “شکاف عمیق بین دو باتک “شغل {افرادی که در محل کار به طور طولانی حالت نشسبه دارند } فشار شدید و یا ضربه های تکرار شونده به این ناحیه.در جنگ جهانی دوم بیشتر از 80

هزار سرباز به علت مشکلات مربوط به کیست مویی در بیمارستان بستری شدند که بیشتر ان ها راننده های جیپ یا شبیه ان بودند زیرا در این راننده ها ناحیه استخوان دنبالچه تحریک شده یا تحت فشار شدید بود. به همین علت به این بیماری می گفتند

علایم کیست مویی پایین کمر

از بی علامتی تا درد، عفونت، قرمزی، تب و لرز و ترشح چرکی، گرمی پوست، ورم، اگر مجرای این سوراخ ها بسته شود ترشحات چرکی داخل حفره تجمع پیدا کرده و باعث ایجاد آبسه می شود که با درد شدید همراه است.

بطور کم تر شایع کیست مویی در جاهای دیگر بدن مانند دست ها رشد می کند.

تشخیص کیست مویی پایین کمر

تشخیص کیست مویی با معاینه فیزیکی و دیدن سوراخ های ریز بین دو باتک  داده می شود و بطور معمول ازمایش خون و عکس برداری لازم نیست.

تشخیص افتراقی کیست مویی پایین کمر

تشخیص افتراقی شامل کیست درموئید و تراتوم این ناحیه است.تظاهرات کیست مویی می تواند شبیه تراتوم این منطقه باشد که به همین علت تشخیص درست خیلی مهم است زیرا اگر تشخیص تراتوم باشد موضع باید کاملا خارج شده و با انکولوژیست مشاوره شود.

پیشگیری از کیست مویی پایین کمر

لیزر موهای زاید از ایجاد این بیماری و عود پس ازعمل  جراحی پیشگیری می کند. خشک و تمیز نگه داشتن ناحیه، پوشیدن لباس گشاد،اجتناب از نشستن های طولانی، کاهش وزن در افراد  چاق به کاهش عود کمک می کند.

عوارض کیست مویی

ابسه، عود کیست{50-40?} عفونت منتشر ، فیستولیزه شدن کیست مویی، بطور نادر کانسر  پوست اسکواموس سل کارسینوما

درمان کیست مویی پایین کمر

اگر شخص با ابسه ی این ناحیه مراجعه کند باید تحت عمل جراحی اورژانس تخلیه  ابسه قرار بگیرد.در صورت وجود سلولیت و التهاب پوستی انتی بیوتیک تجویز می شود در غیر این صورت لزومی ندارد. وقتی ابسه تخلیه شد مدتی طول می کشد تا التهاب پوستی رفع شود. وقتی عفونت و التهاب پوستی کاملا بهبود پیدا کرد می توان عمل اصلی خارج کردن کیست را انجام داد.

اگر در معاینه ی شخصی که با ابسه این ناحیه مراجعه می کند سینوس واضح پوستی دیده نشود ممکن است این آبسه به دلیل کیست مویی نباشد و با تخلیه اولیه بهبود یابد.

وقتی تشخیص کیست مویی برای بیمار  گذاشته می شود عمل جراحی اصلی باید هرچه سریع تر برای بیمار انجام شود. زیرا با گذشت زمان وسعت کیست مویی بیشتر شده و عوارض ان مانند فیستول به سطح پوست ممکن است بروز کند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 95 شهریور 3 , ساعت 11:51 صبح

 

 

وجود خون در مدفوع نشان دهنده این است که قسمتی از دستگاه گوارش شما دچار خونریزی شده است.بعضی اوقات این خون بسیار کم و بعضی اوقات بیشتر است.اگر قسمت بالایی دستگاه گوارش شما دچار خونریزی باشد رنگ مدفوع سیاه است.

 

 

وجود خون در مدفوع می تواند علل زیادی داشته باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم

 

شقاق مقعدی :اغلب هنگام عبور مدفوع های سفت و بزرگ ،پارگی کوچک در دیواره مقعد حاصل می شود که به آن شقاق مقعد می گویند

 

دیورتیکول ها کیسه های کوچکی هستند که از دیواره روده بزرگ بیرون می زنند. معمولا دیورتیکول باعث ایجاد مشکل حادی نمی شود، اما گاهی اوقات خونریزی و یا عفونت می کنند و باعث بیماری دیورتیکولار می شوند

 

ادامه مطلب...

چهارشنبه 95 شهریور 3 , ساعت 11:51 صبح

 

بواسیر یا هموروئید یک بیماری مانند واریس است که از گشاد شدن رگ های اطراف مقعد بوجود می آید. علت اصلی آن همین است. بواسیر دو نوع است خونی و غیرخونی. بنده چون دارای سابقه بیش از 25 سال درگیری و غلبه بر این بیماری هستم دارای مدرک دکترای افتخاری در زمینه بواسیر هستم.

علایم:

 

علائم بواسیر خونی وجود خون تازه و غیر مخلوط در مدفوع و سوزش در نشیمنگاه هنگام دفع است. منظور از خون تازه و شفاف این است که چون محل نشتی خون در نزدیکی مقعد است لذا خونی که به بیرون می ریزد خون مخلوط نشده با مدفوع، یا کمی مخلوط شده و شفاف است. اگر محل خونریزی در قسمتهای بالاتر روده و معده باشد، خون کاملاٌ با مدفوع مخلوط میشود و رنگ آن هم تیره و مانده میشود. علامت دیگر درد و سوزش هنگام تخلیه مدفوع است.

 

بواسیر غیر خونی فقط دارای سوزش هنگام دفع و گاهی درد و خارش تا چند ساعت پس از دفع است. ترشحاتی مانند آب و بزاق دهان هم ممکن است از مقعد مشاهده شود.

 

ادامه مطلب...

دوشنبه 95 شهریور 1 , ساعت 3:58 عصر

بهترین راه برای پیشگیری از بواسیر این است که مدفوع خود را نرم و به گونه ای که به راحتی دفع شود نگه دارید. برای کاهش علائم بواسیر و جلوگیری از بروز آن موارد زیر را به یاد داشته باشید:

مصرف غذاهایی با فیبر بالا: میوه ها، سبزیجات و غلات را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. این کار مدفوع را نرم کرده و حجم آن را افزایش می دهد که همین قضیه می تواند به شما کمک کند که برای دفع مدفوع زور کمتری بزنید (زور زدن در هنگام دفع می تواند باعث بواسیر شود و یا آن را بدتر کند.) فیبر را به آرامی به رژیم غذاییتان اضافه کنید تا با مشکل گاز معده و روده مواجه نشوید.

مقدار زیادی آب بنوشید: هر روز شش تا هشت لیوان آب و یا مایعات (غیر الکلی) بنوشید. این کار به نرم شدن مدفوع شما کمک می کند.

مکمل های غذایی مصرف کنید. بسیاری از افراد فیبر لازم و کافی برای یک فرد عادی را دریافت نمی کنند (هر روز 25 گرم برای زنان و 38 گرم برای مردان). تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل های بدون نسخه فیبر می تواند علائم کلی بواسیر و خونریزی ناشی از آن را بهبود ببخشد. این مواد باعث می شوند که مدفوع نرم مانده و منظم دفع شود.

در صورت استفاده از مکمل های غذایی حتما باید در طول روز حداقل هشت لیوان آب و یا سایر مایعات بنوشید. در غیر این صورت این مکمل ها می توانند باعث ایجاد یبوست شوند و یا یبوست را بدتر کنند.

فشار آوردن ممنوع: زور زدن و نگه داشتن نفس در هنگام عمل دفع می تواند باعث افزایش فشار بر روی رگ های پایین راست روده شوند.

ادامه مطلب...

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html