سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که تکبّر می ورزد، چیزی فرا نمی گیرد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 96 آذر 20 , ساعت 11:31 صبح

علت ایجاد اسکار یا جای زخم چیست؟1. ترمیم خودبخود که زخم به حال خودش رها شده و یا زخم هایی که طبق اصول جراحی پلاستیک ترمیم نشده اند.2. مراقبت نکردن از زخم در برابرعفونت.3. عدم اکسیژن رسانی به زخم در اثر کم خونی ، کمبود پروتئین یا سیگار یا وجود کشش بیش از حد در لبه های زخم .4. بد زخم بودن خود فرد، یعنی بعضی افراد مقدار کلاژن زیادی بصورت نامنظم و درهم در محل زخم یا بریدگی در بدنشان ایجاد میشود و این بافتهای اضافه و نامنظم به طور دائمی یا طولانی مدت باقی می ماند که اصطلاحا این افراد دچار اسکار هیپوتروفیک یا کلوئید میشوند و یا به قول خودمان بد زخم هستند.
 

انواع جای زخم کدام است ؟1. زخم ها ی هیپوتروفیک یا کلوئید که در این حالت جای زخم بصورت برجسته، سفت و قرمز در می آید.2. زخم های آتروفیک در این حالت جای زخم بصورت گود و تو رفته است.3. زخم ها ی هم سطح پوست که البته جای زخم خیلی پهن تراززخم اولیه شده است.4. جای زخم هایی که برجسته یا فرورفته نیستند ولی رنگ آنها کم رنگ تر یا پر رنگ تر از سطح پوست است .
درمان جای زخم چگونه است ؟- در نوع زخم های هیپوتروفیک تزریق دارویی بداخل زخم و درمانهای موضعی دارویی و هم چنین استفاده از لیزر PDL موثر هستند و بیش %75بهبود در ظاهرزخم ایجاد می شود.- درنوع زخم های تو رفته و پهن شده ابتدا در صورت نیاز ترمیم جراحی یا تزریق چربی یا درم ابریژن انجام می شود سپس اقدام به رفع ضایعه توسط لیزرهای فرکشنال میشود.- در زخم هایی که هم سطح پوست بوده ولی با پوست اختلاف رنگ دارند توسط رنگدانه بداخل پوست اقدام می شود تا همرنگ پوست شوند.
چه زمان برای درمان اسکار بهتر است ؟اغلب بهتر است برای پیشگیری از تشکیل اسکار اقدام به لیزر PDL شود که اینکار 3-4 هفته بعد از وقوع زخم شروع می شود.ولی در مواردیکه زخم هیپوتروفیک ایجاد شده باشد هر موقع از بروز ضایعه می توان درمان را شروع کرد . در صورتیکه نیاز به ترمیم توسط جراحی باشد بهتراست اینکارتا یکسال بعد ازوقوع زخم انجام نشود.
آیا زخم ناخواسته قابل پیشگیری است؟بله ، چنانچه 3-4 هفته بعد از وقوع زخم تحت درمان با لیزر PDL قرار گیرید از بروز اسکار هیپوتروفیک تا حد زیادی پیشگیری میشود و توصیه می شود خصوصا اینکار بدنبال جراحی های زیبایی که رفع نسبتا کامل جای زخم اهمیت زیادی دارد انجام شود.
آیا درمان جای زخم باعث رفع صددرصد جای زخم می شود؟خیر درصد درمان در انواع اسکار متفاوت است بعد از ویزیت، پزشک میزان و حدود موفقیت را به شما اعلام می کند معمولا هیچ وقت محل زخم و جایی آن کاملا مثل پوست سالم نمی شود ولی در بسیاری موارد بیماران تحت درمان بهبود و رضایتمندی زیادی را اعلام می کنند. درمان اسکاراز آنچه تصور می کنید آسان تر است.
ترمیم اسکار ( جای زخم )جراحی پلاستیک ، خواه به منظور زیبائی یا با هدف بازسازی ، نیازمند انتخاب های فراوانی است . نخستین و مهمترین آنها ، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است . یکی از بهترین شاخص های آموزش یک پزشک ، دارابودن دانشنامه بورد می باشد . از جراح خود در مورد داشتن دانشنامه بورد جراحی پلاستیک سوال نمائید ، چرا که این دانشنامه تنها مدرکی است که نمایانگر صلاحیت فرد برای انجام جراحی پلاستیک صورت و تمام نواحی دیگر بدنی است .یک پزشک برای اخذ دانشنامه بورد ، باید استانداردهای ذیل را دارا باشد :فارغ التحصیل یک دانشکده پزشکی تائید شده باشد .پس از پایان دانشکده پزشکی ، حداقل چهار سال آموزش جراحی عمومی را گذرانده ، و پس از حداقل سه سال دوره ی دستیاری فوق تخصصی جراحی پلاستیک را گذرانده باشد .در تمامی آزمون های کتبی و شفاهی مربوطه موفق شده باشد .
اعضای انجمن جراحان پلاستیک ایران باید :دارای دانشنامه بورد جراحی پلاستیک باشند .سالانه دوره های بازآموزی جراحی پلاستیک را بگذرانند .اقدام به انجام اعمال جراحی در مراکز درمانی مجاز و تائید شده نمایند .
زیبائی برای زندگیاسکارها علائم قابل مشاهده ای هستند که پس از التیام زخم باقی می مانند . آنها نتایج اجتناب ناپذیر صدمات و اعمال جراحی هستند و تشکیل آنها قابل پیش بینی نمی باشد . التیام زخم نامناسب ممکن است باعث اسکاری واضح ، زشت و بدفرم شود . حتی اگر که زخم التیام یابد باز می تواند باعث ایجاد اسکاری شود که در زیبائی بیمار تاثیرگذار باشد . اسکار ممکن است برجسته ، فرورفته باشند و یا رنگ و ساختار آنها از بافت سالم اطراف آنها متفاوت باشد و یا به خاطر سایز ، شکل و محل آنها قابل توجه باشند .
انتخاب های درمانی شما براساس نوع و درجه اسکار می تواند متفاوت باشد و شامل :درمان موضعی سادهاعمال جراحی کوچکاعمال جراحی بازسازی با تکنیک های پیشرفته جهت بستن زخم
عمل ترمیم اسکار به این معناست که اسکار را کوچک کنیم تا با بافت اطراف از لحاظ رنگ و ساختاری مشابهت داشته باشد .اگر چه عمل ترمیم اسکار باعث یک نتیجه زیبائی لذت بخش و یا بهبود زخمی که التیام خوبی نداشته می شود . اسکار هیچگاه به طور کامل پاک نمی شود .
آیا این جراحی مناسب من هست ؟این اعمال کاملا شخصی هستند و آنها را برای خودتان انجام دهید نه برای خواست فرد دیگر که به تصویر ایده آل او برسید . این محل بر روی هر سن قابل انجام و انتخاب مناسبی برای شماست اگر :اگر به خاطر اسکاری در هر جای بدن شما احساس ناراحتی دارید .از لحاظ فیزیکی سالم هستید .سیگار نمی کشید .یک چشم انداز مثبت و اهداف واقعی برای عمل خود درنظر گرفته اید .شما آکنه پوستی فعال و یا دیگر بیماری پوستی در نواحی درمانی نداشته باشید .
اسکار چیست ؟عمل ترمیم اسکار عمل جراحی پلاستیکی است که جهت بهبود شرایط و یا ظاهر اسکار در هرجایی از بدن صورت گیرد .انواع مختلف اسکار شامل موارد زیر است :تغییر رنگ و نامنظمی سطح پوست و دیگر موارد خفیف اسکار با جراحی و یا دیگر روش های درمان پیشنهاد شده بوسیله جراح شما از لحاظ زیبائی بهبود می یابند . این انواع اسکار کارآیی را مختل نکرده و اختلال فیزیکی و کارکردی ایجاد نمی کنند و شامل اسکارهای آکنه و اسکارهایی که اثر تروماهای کوچک و جراحی های قبلی است .اسکار هیپرتروفیک تجمعی از دسته های اسکارهای بافتی است که مستقیما در محل زخم ایجاد می شود . آنها معمولا برجسته ، قرمز و یا باعث ناراحتی هستند و ممکن است در طول زمان بزرگ تر شوند . آنها ممکن اند هیپوپیگمانته ( روشن تر از بافت اطراف ) و یا هیپرپیگمانته ( تیره تر از بافت اطراف ) باشند .کلوئید از اسکارهای هیپرتروفیک بزرگ تر هستند . ممکن است دردناک و همراه با خارش باشند . آنها از محل اصلی زخم فراتر می روند . هرجایی از بدن ایجاد می شود ولی در جاهایی که چربی زیرجلدی کمتری دارند مانند صورت ، گردن ، قفسه سینه و شانه ها شایع تر اند .کنتراکچر اسکارهایی هستند که بعلت کشیده شدن پوست و بافت های زیرین در هنگام بهبود زخم ایجاد شده و باعث محدودیت حرکتی می شوند . در نواحی که مقدار زیادی از بافت از بین رفته است مانند زخم سوختگی دیده می شوند . همچنین کنتراکچرها در نواحی که زخم از روی مفصل عبور کرده دیده می شود و باعث محدودیت حرکتی انگشتان آرنج ، زانو و یا گردن می شوند . نوع اسکاری که شما دارید مشخص کننده تکنیک مناسب جراحی شماست .

علت جراحی پروتز سینه چیست؟

بزرگ کردن سینه یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی دربانوان است.هر سال دهها هزار زن متقاضی این عمل جراحی میباشند. بسیاری از زنان تصور می کنند که سینه هایشان بسیار کوچک است و اندازه یا شکلش نامتوازن یا غیر جذاب است. بعضی از زنان سینه هایی دارند که کاملا رشد نکرده است یا بعد از حاملگی یا به دنبال تغییر وزن یا پیر شدن به میزان قابل توجهی اندازه و شکلش را از دست داده و تغییر کرده است.این جراحی باعث بازگشت اعتماد به نفس در آنها خواهد شد. خانمی که می خواهد عمل بزرگ کردن سینه را انجام دهد، حق انتخاب در نوع عمل جراحی را دارد،  به طور مثال:نوع وجنس، اندازه پروتز، و برش لازم  جهت جاگذاری پروتز سینه.  برای هر انتخاب فواید و مضراتی وجود دارد، به هر حال به مراجعه کننده اطلاعات لازم داده می شود و بدین وسیله، اوست که با مشاوره تصمیم می گیرد، کدام روش برایش بهتر است.

Znalezione obrazy dla zapytania ?جراحی پروتز سینه?‎

آیا گذاشتن پروتز سینه باعث ایجاد سرطان سینه میشود؟

هیچ مدرکی که نشان دهد پروتز های سینه ایجاد سرطان در انسان می کند، وجود ندارند. بر عکس مطالعات اخیر نشان داده است که زنانی که پروتز سینه گذاشته اند نسبت به جمعیت کلی 20-30 % کمتر دچار سرطان سینه می شوند.

در هنگام مشاوره چه انتظاری داشته باشیدموفقیت و بی خطر ترمیم اسکار شما تا حدود زیادی به روراستی ، صداقت شما در هنگام مشاوره بستگی دارد . از شما سوالات زیادی در رابطه با سلامت ، خواسته ها و سبک زندگ شما خواهد شد . جهت پاسخگویی به موارد زیر آماده باشید :چرا شما جراحی می خواهید و انتظارات و توقعات شما از نتیجه آن چیست ؟وضعیت سلامت ، حساسیت داروئی و درمانهای داروییداروها ، ویتامین ها ، مکمل های گیاهی ، الکل ، سیگار ، مواد اعتیادآور که در حال حاضر مصرف می کنید .سابقه اعمال جراحی قبلی
جراح شما ممکن است که :وضعیت فعلی و سابقه سلامتی شما و ریسک فاکتورها را بررسی کند .اسکار شما را مفصل معاینه کند .جهت پرونده پزشکی شما عکسبرداری کند .در رابطه با انتخاب دیگر بحث کرده و دوره درمانی مناسب شما را پیشنهاد دهد .در رابطه با نتیجه عمل و خطرات و عوارض احتمالی آن بحث کند .
آماده شدن برای جراحی، ممکن است قبل از جراحی از شما خواسته شودآزمایش انجام داده و بررسی پزشکی شویدداروهای خاصی مصرف کرده و یا داروهای مصرفی خود را تنظیم کنید .جهت بهبود نتیجه جراحی سیگار نکشید .از مصرف آسپرین و برخی از داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی که باعث افزایش خونریزی می شوند خودداری کنید .
دستورالعمل های خاصی که می گیرد موارد زیر پاسخگو باشد :روز عمل جراحی چه کنیداستفاده از بی هوشی در عمل شمامراقبت بعد از عمل و پیگیریهای لازم
مرحله های جراحیدر هنگام عمل ترمیم زخم چه اتفاقاتی می افتد ؟مرحله اول - بی هوشی جهت راحتی شما هنگام جراحی داروها استفاده می شوند . روش انتخابی شامل آرام بخش داخل وریدی و بی هوشی عمومی است پزشکی شما مناسب ترین را به شما پیشنهاد می دهد .مرحله دوم - درمان میزان بهبودی که توسط عمل جراحی بدست می آید بسته به شدت ، نوع و سایز و محل اسکار شما دارد . در برخی از موارد یک روش به تنهایی کافی است . با این وجود جراح پلاستیک شما ممکن است یک مجموعه ای از روش های مختلف درمانی را جهت کسب بهترین نتیجه به شما پیشنهاد دهد .درمان های موضعی : مانند ژل ها ، نوارها و یا پوشش های فشاری ممکن است که در بستن و بهبود زخمها موثر باشند و یا اینکه باعث شود از پیگمان سازی غیر طبیعی جلوگیری کنند . این محصولات در درمان اسکارهای سطحی و تغییر رنگ موثراند و در التیام زخم جراحی بازسازی زخم کمک کننده اند .درمان های تزریقی : معمولا جهت پرکردن فرورفتگی های زخم به کار می روند . بسته به ماده تزریقی و شرایط خاص زخم شما ممکن است از 3 تا چندین سال اثر داشته باشند جهت حفظ و نتیجه تزریقی می بایست تکرار شوند . یک روش دیگر استفاده از تزریق های استروئیدی است تا ظاهر ، سایز و ساختار زخمها و اسکارهای برجسته را بهبود بخشند .درمان های سطحی : بیشتر اوقات جهت بهبود زیبائی زخم استفاده می شوند این روش ها معمولا نامنظمی سطحی و تغییرات رنگی را بهبود می بخشند . درما های سطحی روشهایی هستند که به طور کنترل شده لایه های سطحی پوست را بر می دارند و یا باعث تغییر در طبیعت زخم می شوند . این روش ها شامل :درم ابرسیون یک پولیش کردن مکانیکی پوست است .لیزر و یا درمان فوری باعث تغییر در سطح پوست شده و باعث شکل گیری یک پوست سالم و جدید در اسکار می شود .محلول های پوسته ریزی شیمیایی در سطح پوست نفوذ کرده و ساختار اسکار را نرم کرده و تغییرات رنگی را بهبود می بخشند .سفید کننده های پوستی جهت روشن تر کردن پوست استفاده می شوند .
مرحله سوم - برخی اوقات برای زخم های عمقی تر نیاز به برداشتن آنها با انسزیون ( برش ) جراحی می باشد .
مرحله چهارم - بستن زخمبرخی از زخمها نیاز به بستن لایه لایه دارند . بستن لایه لایه در مواردی که برداشت بافتی به بافت های زیرین پوست و یا مناطقی با حرکت زیاد برسد نیاز می باشد . اولین قدم و یا اولین لایه نیاز به دوختن ساب - درمال ( لایه زیرین پوست ) با نخ قابل جذب و یا دائمی دارد . لایه های دوختی تا بستن زخم و ترمیم آن ادامه می یابد . روش های پیشرفته در درمان اسکار شامل فلاپ های پیچیده ای است که باعث جابجائی اسکار می شود تا کمتر به چشم بیاید و یا انعطاف پذیری را در موارد محدودیت حرکتی بهبود بخشدجایگزینهای بافتی مصنوعی درمواردی که بافت سالم جهت بستن اسکار برداشته شده کافی نباشد بکار می رود که بیشتر در اسکار سوختگی های شدید دیده می شود . گسترش دهنده بافتی جایگزین گرافت های پوستی است . در این روش یک گسترش دهنده بافتی که یک بالون باد شونده است در کنار زخم کارگذاشته می شود . در طول زمان بالون با محلول استریل پر می شود تا باعث گسترش پوست سالم می شود . هنگامی که پوست به مقدار کافی کشیده شد بالون و اسکار برداشته و پوست کش آمده جهت جایگزین بافت اسکار بکار می رود . در این روش مراحل متعدد جراحی جهت بدست آوردن نتیجه نهائی لازم است .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html