سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از نشانه های فقه، بردباری و دانش و سکوت است . سکوت دری از درهای حکمت است . سکوت، محبّت می آورد و راهنمای هر گونه خیری است [امام رضا علیه السلام]
 
یکشنبه 96 دی 24 , ساعت 3:40 عصر

واریس بیماری شایعی است که در آن رگها ورم کرده و بطور غیر عادی از زیر سطح پوست نمایان می شوند. این عارضه به خصوص در ران و ساق پاها روی می دهد و علت آن ضعیف شدن دیواره رگ ها و سیستم گردش خون ضعیف می باشد.

بر طبق آمار، سالانه حدود 25 درصد خانم ها و 10 درصد آقایان به واریس مبتلا می شوند. در ادامه چند روش درمان خانگی برای درمان واریس پا به شما معرفی خواهیم کرد که با انجام آن به نتایج قابل توجهی خواهید رسید:

1- استفاده از  سرکه سیب برای التیام درد واریس پا:

از سرکه سیب به عنوان یک ماده پاک کننده طبیعی می شود. علاوه بر آن استفاده از سرکه سیب باعث بهبود گردش خون بدن میگردد. اگر خون به صورت آرام و عادی جریان داشته باشد، ورم و سنگینی واریس کم خواهد شد.

 

برای انجام این درمان، باید مقدار لازم سرکه سیب را بر روی پوست نواحی که رگ های آن تیره یا بنفش شده اند مالیده و آن را به آرامی ماساژ دهید. توصیه می شود این درمان را هر شب پیش از خواب و هر روز بعد از بیدار شدن انجام دهید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.
روش دیگر استفاده از سرکه سیب بصورت خوراکی است. 2 قاشق از آن را با یک لیوان آب مخلوط کرده و پس از هم زدن میل کنید. پس از یک ماه استفاده روزانه از این مخلوط تاثیرات شگفت انگیز آن را در درمان واریس پا ملاحظه خواهید کرد.

 

2-  فلفل قرمز، موثر در کاهش تورم واریس پا

 

فلفل قرمز منبع غنی فلاونوئیدها و ویتامین C     می باشد که مصرف آن باعث بهبود گردش خون شده و درد ناشی از تورم و انباشتگی رگ ها را کاهش میدهد. برای استفاده از این درمان باید یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز را در یک فنجان آب داغ بریزید و به خوبی هم بزنید تا کاملا حل شود. توصیه می شود روزانه 3 فنجان از محلول را به مدت یک ماه میل نمایید تا تاثیرات درمانی را مشاهده نمایید.
 

3- دفع سموم و درمان واریس پا بوسیله سیر

 

سیر به علت دارا بودن خاصیت ضد التهاب ، باعث دفع سموم مضر و رادیکال های آزاد از بدن شما میگردد. به علاوه جریان و گردش خون را جهت حمل خون کافی به قلب و ریه بهبود می بخشد و باعث کاهش درد و علایم ناخوشایند واریس می گردد.
برای استفاده، 6 حبه سیر را جدا کرده و در یک ظرف شیشه ای قرار دهید. آب 3 عدد پرتقال را بگیرید و به سیرها اضافه کنید. 2 قاشق سوپ خوری روغن زیتون نیز اضافه کنید. این مخلوط را به مدت حداقل 12 ساعت به حال خود رها کنید . سپس ظرف را تکان دهید و بعد چند قطره از محلول را با انگشت به محل مورد نظر مالیده و به مدت حداقل 15 دقیقه بصورت دایره ای ماساژ دهید. سرانجام، با یک پارچه کتان نواحی روغنی را پوشانده و بگذارید در طول شب باقی بماند تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

 

4- ماساژ محلول جعفری و سیر و روغن گل رز

 

روش دیگر درمان واریس پا استفاده از ماساژ است، برای استفاده از این روش ابتدا یک مشت پر سیر قطعه قطعه شده را با یک فنجان آب مخلوط کرده و مدت 5 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید کمی خنک شود. سپس مخلوط را فشار دهید تا آب باقیمانده گرفته شود. چند قطره روغن گل همیشه بهار یا روغن گل رز را اضافه کرده و برای چند دقیقه آن را در یخچال بگذارید. حال آن را به نواحی مورد نظر بر روی پوست مالیده و ماشاژ دهید.
 

5- مصرف کلم پیچ

 

کلم پیچ حاوی عناصر مغذی مثل ویتامین A     ، B  ، C ، E و K ، منیزیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، مس، سولفور و فیبر است. کلم پیچ همچنین خواص درمانی دارد .

 

برای استفاده، یا برگ کلم ها را به تنهایی بر روی نواحی مورد نظر قرار دهید یا آن را ریز خرد کرده و با آب مخلوط کنید تا چسبنده شود و سپس روی پوست خود بمالید و اجازه دهید برای چند ساعت باقی بماند.

 

با استفاده از روش های خانگی بالا می توانید امیدوار باشید که به سمت بهبودی از بیماری واریس پا و درد واریس پا حرکت کنید.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html