سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و انس پسر مالک را نزد طلحه و زبیر به بصره فرستاد تا آنان را حدیثى به یاد آرد که از رسول خدا ( ص ) شنیده بود . انس از رساندن پیام سر برتافت و چون بازگشت گفت : « فراموش کردم . » امام فرمود : ] اگر دروغ میگویى خدایت به سپیدى درخشان گرفتار گرداند که عمامه آن نپوشاند [ یعنى بیمارى برص . از آن پس انس را در چهره برص پدید گردید و کس جز با نقاب او را ندید . ] [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 95 دی 27 , ساعت 11:19 صبح
موهای کاشته شده کی رشد میکنند؟شاید سوالی باشد که ذهن شما را مشغول کرده باشد.

 

روز صفر: منظور همان روز انجام عمل کاشت مو می‌باشد.

روزهای 1 – 5: دو هفته پس از عمل کاشت مو، پراهمیت‌ترین زمان از نظر مراقبت پس از کاشت مو به شمار می‌آیند. در 5 روز اول پس از عمل، بیمار در قسمت پیشانی و پشت سر که موها از آنجا برداشت شده است، گرفتار ورم خواهد شد. همچنین پوست سر در ناحیه بریدگی‌های ریزی که برای کاشت موهای تازه ایجاد شده است، قرمز می‌شود. این قرمزی غالبا یک تا دو هفته پس از عمل برطرف می‌شود. حساسیت ناحیه دهنده مو نیز پس از گذشت چند روز کاملاً برطرف می‌شود.

روزهای 6 – 10: در این مقطع زمانی، بیمار دیگر ورمی نخواهد داشت و قرمزی پوست هم بایست کاملاً برطرف شده یا خیلی ناچیز باشد. در ناحیه هر یک از واحدهای فاماکاما کاشته شده، یک پوسته ریز تشکیل می‌شود که در واقع لایه پوست خشک شده است. در طول این مدت، پزشکان متخصص با شستشوی کامل گرافت‌های مو و سپس مالش ملایم آن‌ها با نوک انگشت، این پوسته‌های ریز را برمی‌دارند. تا روز دهم پس از عمل، تمام این پوسته‌ها برطرف شده و موهای کاشته شده ظاهری شبیه به موی کوتاه شده خواهد داشت. درنهایت در حدود روز دهم، بخیه‌های ناحیه زخم‌ها کشیده می‌شود.

هفته 2 – 3: در این زمان موهای کاشته شده آغاز به ریزش می‌کند و تا پایان هفته سوم و اوایل هفته چهارم، اغلب این موها می‌ریزد. البته این یک مرحله طبیعی از فرایند بهبودی موهاست و اتفاق غیرمنتظره‌ای نیست. دلیل ریزش موهایی که به‌تازگی کاشته شده‌اند آن است که تار اصلی مو از درون فاماکول رها می‌شود، اما خود واحد فاماکاما و پیاز مو کاملاً سالم می باشند و یک تار موی تازه از درون آن‌ها رشد می‌کند. درواقع این قسمتی از چرخه طبیعی رشد موهاست.

 

موهای کاشته شده کی رشد می کنند؟

 

آخر ماه 1 – اول ماه 2: فاماکول‌های مو در چرخه طبیعی رشد خود، وارد مرحله استراحت می‌شوند. طول مرحله استراحت موها قبل از آنکه آغاز به رشد مجدد کنند، می‌تواند خیلی فرقدار باشد. در این مرحله مقدار موهایی که روی سر هست، دقیقاً مشابه با زمان قبل از انجام عمل است و اشخاص می‌توانند با همان وضعیت ظاهری که قبل از عمل داشته‌اند در انظار ظاهر شوند. در این زمان اشخاص می‌توانند موهای خود را هر طور که مایلند حالت بدهند یا رنگ کنند.

ماه‌های 2 – 4: موهای تازه بایست در این زمان آغاز به بیرون آمدن کنند. در برخی از بیمارها، رشد موهای تازه به فاصله کوتاهی پس از بیرون آمدن مو آغاز می‌شود، اما در برخی دیگر موها دیرتر آغاز به رشد می‌کند. موهای تازه را در این مرحله می‌توان دید اما به خاطر آنکه بایست از زیر پوست سر خارج شود، به‌صورت نازک و کم‌پشت دیده می‌شود. قسمت عمده موهای طبیعی نیز در این زمان دوباره رشد می‌کنند. ناحیه دهنده مو نیز کاملاً بهبود پیدا می‌کند و قرمزی آن برطرف می‌شود.

ماه‌های 5 – 9: در این زمان، مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از موهای تازه در ناحیه پوست سر دیده می‌شود. موهای کاشته شده غالبا کم‌پشت‌تر می باشند و طول تعداد زیادی از آن‌ها در حدود 8 سانتی‌متر یا بیشتر است و می‌توان آن‌ها را کوتاه کرد. در اواخر این مرحله زمانی، تغییرات محسوسی در موهای تازه ایجاد می‌شود و آغاز به ضخیم و پر پشت شدن می‌کنند. در پایان ماه ششم، ناحیه دهنده مو نیز به‌طور کامل بهبود پیدا خواهد کرد. حالت انعطاف‌پذیر و طبیعی پوست سر در ناحیه دهنده نیز تا قبل از ماه نهم کاملاً باز می‌ گردد.

سال اول: در حدود 80 درصد از رشد موهای کاشته شده، در سال اول حاصل می‌شود. اغلب این موها از پوست سر بیرون می‌آید. ممکن است بیمار ببیند که موهای تازه رشد کرده، کمی پیچ‌دار و فر خورده است. این حالت موها به خاطر زخم‌های خیلی ریزی است که در ناحیه کاشت پیاز مو ایجاد شده است. در طول سال بعد، این حالت موها برطرف می‌شود و موها ظاهر طبیعی خود را به دست می‌آورد.

سال دوم: ظاهر نهایی موهای کاشته شده در این زمان قابل‌مشاهده خواهد بود. در برخی از اشخاص ظاهر کامل مو در پایان سال اول حاصل می‌شود، اما در برخی دیگر بیرون آمدن موها و افزایش تراکم و ضخامت آن‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد. علاوه بر آن، همزمان با بلندتر شدن موها، تراکم و پرپشتی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود، به این دلیل که حجم موها در ناحیه کاشته شده افزایش پیدا می‌کند.

برای دیدن کلینیک مجهز ما اینجا کلیک کنید...



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html