سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس دانش، باغ بهشت است . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 95 بهمن 25 , ساعت 10:15 صبح

 

به این ترتیب برای برطرف کردن مشکلات بیمار در این رابطه لازم است از فناوری و محصولات به روز با سرویس های فنی اشخاص باتجربه استفاده شود تا به این ترتیب بتوان با موی کاشته شده، فعالیت‌ هایی نظیر خوابیدن، دوش گرفتن، شنا کردن، و بقیه فعالیت‌ هایی نرمال مثل آن را مشابه شرایط موی طبیعی انجام داد. کاشت مو برای هر بیمار به صورت کاملاً دست‌ ساز انجام می گردد و به حدود 8 تا 12 هفته وقت نیاز دارد. در صورتی که شرایط کاشت مو بعد از کاشت آن خوب باشد، می‌توان انتظار داشت امکان استفاده از آن برای شخص به مدت حدود 3 سال وجود داشته باشد.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو به عنوان «هرگونه استفاده از موی خارجی برای اضافه کردن به موی فعلی بیمار در منطقه سر برای ایجاد یک ظاهر موی طبیعی و دارای حجم خوب» تعریف می گردد. برای مثال در این رابطه می‌توان از بافت مو، اکستنشن مو، تکه‌های مو، موی مصنوعی، کاشت مو بدون جراحی، موی مصنوعی، یا سایر موردهای مانند آن نام برد. توجه داشته باشید انواع وسیله های مورد استفاده برای کاشت مو می‌تواند از موی طبیعی انسان، فیبرهای مصنوعی یا ترکیبی از این دو مورد ساخته شده باشند. این ابزارها معمولاً رنگ می‌شوند تا به این ترتیب با رنگ طبیعی موی شخص هماهنگی داشته باشند. استفاده از هر یک از این ابزارها می‌تواند دارای تفاوت‌های محدود بوده و از نظر قابلیت تشخیص برای سایرین با هم فرق داشته باشند. علاوه بر این در حال حاضر از شیوه‌های مختلف برای متصل کردن این ابزارها به موی طبیعی با توجه به اهداف درمانی بیمار استفاده می گردد.

توضیح مختصر کاشت مو با شیوه‌های غیر جراحی

موی مورد نیاز برای قرار گرفتن روی سر بیمار می‌بایست روی یک پایه متصل شود. رایج‌ترین انواع پایه‌های مورد استفاده به این منظور به شرح زیر می باشند:
 – پوست ثانویه. این نوع پایه در هنگام کشیده شدن بر روی سر برای دیگران غیر قابل تشخیص خواهد بود. استفاده از این شیوه نیازمند دقت زیاد در هنگام قرار دادن پایه بر روی سر است و به خاطر پوشاندن کل منطقه سر، معمولاً سبب می گردد بخشی از تراکم موی طبیعی شخص از دید بقیه مخفی بماند. علاوه بر این اشخاصی که ورزش کرده و به مقدار زیاد عرق می ‌کنند، مجبور می باشند این نوع پایه را هر روز برای شامپو زدن از روی سر خود بردارند تا به این ترتیب سر آن‌ها به خاطر گیر افتادن عرق در زیر سطح پایه دچار بوی بد نشود. به همین خاطر این نوع پایه فقط زمانی باید استفاده شود که شخص به ندرت عرق کند. برای موفقیت ‌آمیز بودن استفاده از این نوع پایه، لازم است سر به صورت کامل اصلاح شده و طاس شود.

– پوشش نایلونی نازک (fine nylon monofilament mesh). این نوع پوشش تقریباً مشابه پوست ثانویه بر روی سر غیر قابل تشخیص است و به‌طور خاص برای استفاده ورزشکاران و افرادی که فعالیت زیاد انجام می‌دهند، خوب می‌باشد. در این حالت می‌توان سر را در هنگام قرار گرفتن پایه بر روی آن شستشو داده و شامپو زد. به این ترتیب امکان باقی ماندن پایه بر روی سر به اسانی و بدون ایجاد مشکلات خاص در ارتباط با سلامت سر تا 55 روز در شرایطی که شخص زیاد عرق نکرده باشد، وجود خواهد داشت.
 – سایر پایه‌های قابل استفاده به این منظور که امکان تهویه بهتر در مقایسه با موردهای فوق داشته، اما ظاهر طبیعی آن‌ها به نسبت ضعیف‌تر است، عبارت از پوشش کورس (course mesh)، سیلیکون به عنوان یک جایگزین برای پوشش‌های ساخته شده از پلی اورتان، و پوشش‌های دارای منافذ خیلی بزرگ برای اشخاصی است که تمایل دارند از موی طبیعی خود به همراه موی مصنوعی به منظور افزایش حجم موی سر استفاده کنند.

خود مو

به خاطر اینکه موی انسان بیشترین شباهت را به موی طبیعی دارد، معلوم است که در اکثر موردهای برای این درمان از موی انسان استفاده می گردد. موی مصنوعی معمولاً برای اشخاصی استفاده می گردد که در ارتباط با حالت‌دهی به موی خود مشکل دارند. به هر حال موی مصنوعی نسبت به آب داغ و قرار گرفتن در معرض هوای خیلی گرم آسیب‌پذیر است. با این وجود، در حال حاضر برخی از انواع گران‌تر موی مصنوعی وجود دارند که نسبت به گرما مقاوم می باشند. توجه داشته باشید اگر دوست دارید حالت مو را خود تنظیم کرده یا کاشت مو را رنگ کنید، لازم است از موی انسان برای این درمان استفاده کنید.

تراکم

تراکم نشان دهنده تعداد ریشه های مو در هر اینچ مربع است. در صورتی که بیمار یک شخص مسن برخوردار از موهای نازک در کنار سر و پشت آن باشد، نباید از موهای دارای تراکم متوسط تا زیاد برای کاشت موی طبیعی استفاده شود. در حقیقت استفاده از  تراکم موی ناخوب می‌تواند سبب ایجاد ظاهر غیرطبیعی برای کاشت مو شود. به این ترتیب لازم است برای اشخاص مسن از تراکم موی خیلی پایین استفاده شود.

خط موی جلوی سر

خطی که منطقه پیشانی خاتمه یافته و موی شخص نمایان می گردد، منطقه‌ای است که می‌تواند استفاده از کاشت مو را برای سایرین معلوم کند. در واقع اگر شما بتوانید موی خود را عقب داده و استفاده از کاشت موی خود را مخفی کنید، کاشت مو به نحو خوب روی سر قرار گرفته است. در این شرایط صرف نظر از نوع پایه انتخاب شده، لازم است از یک پوشش مخفی کننده برای این منطقه از سر استفاده شود. به خاطر داشته باشید اشخاصی که موی آن‌ها واقعی است، خط رویش موی خیلی نامرتب دارند. به همین خاطر خط رویش مو برای وسیله های ترمیم نباید خیلی صاف باشد. توجه داشته باشید برخی از وسیله های قوی‌تر کاشت مو در منطقه جلوی خود چند تار موی محدود دارند که از زیر پایه ابزار خارج شده و به این ترتیب لبه کاشت مو از دید سایرین مخفی می‌ماند. این ابزارها به مقدار پوشش مخفی کننده اثربخشی ندارند، اما ثبات آن‌ها بر روی سر بیشتر است.

ایجاد یک خط رویش موی طبیعی و غیریکنواخت

در حال حاضر سه شیوه اصلی برای متصل کردن پایه به سر مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارت از گیره، چسب، و نوار است. در حقیقت بیش از 90 درصد موردهای کاشت مو با استفاده از چسب یا نوار بر روی سر قرار می‌گیرد. علاوه بر این اکثر اشخاص اعتقاد دارند استفاده از چسب یا نوار می‌تواند سبب ایجاد ظاهر طبیعی‌تر در هنگام استفاده از کاشت مو شود.

با استفاده از چسب‌ها یا نوارهای قوی امکان متصل نگه داشتن پایه به سر برای حدود 4 هفته وجود دارد. با این وجود اکثر اشخاص ترجیح می‌دهند از نوارهای روزانه به این منظور استفاده کنند تا امکان جدا کردن ترمیم از سر در زمان خواب یا بعد از چند روز استفاده، به اسانی وجود داشته باشد.

بزرگ‌ترین مشکل در هنگام استفاده از کاشت مو نحوه اتصال آن به سر است. به هر حال همان‌طور که گفته شد روش های مختلف  به این منظور وجود دارد و با توجه به متفاوت بودن شرایط اشخاص، هیچ‌یک از این شیوه‌ها کامل و بی‌نقص ناست. در صورتی که به دنبال آشنایی بیشتر با این شیوه‌ ها و کسب اطلاعات لازم در این ارتباط هستید، می‌توانید از سرویس های مشاورین ما در این کلینیک استفاده کنید.

راحتی و نگهداری

در هنگام استفاده از کاشت مو لازم است شخص مراقبت کافی داشته و هیچ‌گاه موی خود را در هنگام خیس بودن شانه نزند. در حقیقت شانه زدن کاشت مو در حالت خیس سبب می گردد حجم زیادی از موی آن جدا شده و عمر مفید آن کوتاه شود. همچنین نباید به میزان زیاد از سشوار برای خشک کردن کاشت مو استفاده شود. علاوه بر این برای رنگ کردن کاشت مو لازم است از رنگ موی دارای سطح پراکسید پایین استفاده گردد. توجه داشته باشید فقط موی طبیعی را می‌توان با گرما رنگ کرده و خشک کرد.

توصیه‌ های کاربردی برای کاشت مو

توصیه‌ های کاربردی برای کاشت مو

– موی طبیعی به خاطر چربی ریشه آن حالت خود را حفظ می‌کند. به هر حال هنگامی که مو از محل خود خارج شود، به خاطر اینکه دیگر نمی‌تواند از چربی بدن استفاده کند، حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد. به همین خاطر همواره لازم است از محصولات خوب برای حفظ چربی کاشت مو و ایجاد ظاهر طبیعی برای آن استفاده گردد.
– لازم است کاشت موی خیس با حرکت دادن حوله بر روی آن خشک شود.
 – برای خاراندن سر خود در صورت نیاز لازم است از ضربه زدن با سر انگشت بدون وارد کردن آسیب به کاشت مو استفاده شود.

هزینه استفاده از کاشت مو چقدر است؟

در حال حاضر شیوه‌های خیلی بیشتری برای کاشت مو در مقایسه با قبل وجود دارد. به همین خاطر خیلیی از کلینیک‌های زیبایی برای سرویس های درمانی کاشت مو اقدامات مراقبتی با هزینه ماهانه ارائه کرده و هر سال از شیوه‌های ترمیم تازهتر برای بیماران خود استفاده می‌کنند. این شرایط به شما امکان می‌دهد فرآیند درمان را بدون نیاز به پرداخت هزینه اولیه زیاد شروع کنید، اما کلهزینه درمان شما در این شرایط ممکن است با توجه به هزینه ماهانه پرداخت شده و طول مدت استفاده از سرویس های درمانی  بیشتر یا کمتر از هزینه درمان یکباره باشد. شیوه متداول دیگر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها خرید کاشت مو بدون سرویس های ترمیم و نگهداری مورد نیاز است. به این ترتیب شما می‌توانید در ادامه بابت نگهداری ترمیم (معمولاً در فواصل 4 تا 6 هفته‌ای) فقط هزینه‌های نگهداری را پرداخت کنید. در صورتی که قصد دارید از این شیوه استفاده کنید، لازم است قبل از تصمیم‌گیری تحلیل دقیق در مورد هزینه درمان داشته باشید. به این ترتیب می ‌توانید با مقایسه هزینه‌ ها تصمیم صحیح را برای درمان تان اتخاذ کنید.

منبع: کاشت مو



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html