سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که پى چاره‏هاى گونه‏گون تازد ، چاره‏جویى کار او را نسازد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 96 اردیبهشت 30 , ساعت 12:31 عصر

یک جراحی بسیار ساده می باشد که از صدها سال قبل هم انجام می شد که شامل شل کردن همان عضله ای که اسپاسم کرده و برداشتن زخم. که این کار هم با چاقو قابل انجام می باشد و اخیراً در چند سال اخیر با لیزر و بی حسی موضعی که فوق العاده کار راحتی می باشد و بدون بستری و بیهوشی در کلینیک قابل انجام است. دقیقاً زیر ناحیه ای که زخم می باشد تزریق لیدوکائین انجام می شود و بعد از این که مریض کاملاً بی حس شد به وسیله لیزر یا چاقو زخم برداشته می شود و آن عضله ای اسفنکر داخل مقعد بین 10 تا 20% شل می شود با این کار بیمار از فردای جراحی به راحتی می تواند دستشویی کرده و ظرف چند هفته آرام آرام زخمش خوب شود
هر چند در درمان با چاقو نیاز به بستری شدن در بیمارستان، بیهوشی و استفاده از تامپون برای جلوگیری از خون ریزی بوده و همچنین یک الی دو هفته استراحت در منزل برای تحمل درد نیاز می باشد. این در حالی است که در درمان شقاق با لیزر نیازی به این کارها نبوده و با بی حسی که  در حین عمل انچام می شود روز بعد بیمار احساس درد نداشته و از آن روز به بعد هم درد بسیار بسیار کمی خواهد داشت که آن هم با مصرف داروهای مسکن ، آنتی بیوتیک و پماد درمان می شود. درمان هم به صورت درمان قطعی می باشد، در 95% موارد در روش جراحی چه با لیزر چه با چاقو درمان قاطع است. این فکر و ذهنیت اشتباه که خیلی ها می گویند که چندین بار انجام دادیم اما خوب نشده کاملاً اشتباه است اگر این کار را یک فرد تجربه دار و کسی که بارها این کار را انجام داده باشد انجام دهند درمان کافی و بیماری بدون برگشت خواهد بود. یک ذهنیت غلط دیگر هم وجود دارد که که می گویند کسی عمل نمایدو دچار بی اختیاری نسبت به گاز یا مدفوع شده که این هم از یک ذهنیت غلط می باشد. همچنین در مصاحبه ای که با دکتر انجام شد این نکته را ذکر نمودند "بنده حدود 20 تا 25 سال سابقه کاری جراحی دارم شاید 1 یا 2 بار مریضی را دیدم که دچار این عارضه شده بودند و آن هم به این دلیل که جراحی به وسیله جراح انجام نشده و جراحی توسط پزشکان عمومی انجام شده بود. ولی واقعاً یک جراح در طی دوران طبابت به اندازه کافی این کار را انجام می دهد و می داند که به چه انداره باید رفع شود. این موضوع خیلی نادر بوده و به ندرت در گزارش های پزشکی بیان شده ولی باز هم به گونه ای نیست که در هر بیماری وارد مطب می شود بگوید دچار بی اختیاری شده ام! آیا امکان دارد کسی که مشکل درد دارد و این دردها را به سختی تحمل کند و پزشکی این بیمار رو از چاله به چاه بیندازد؟! دردش رو خوب کرده ولی از فردا مجبور باشد که پوشک ببندد که این موضوع اصلاً بخشودنی نیست. در هر صورت توصیه اصلی این می باشد که حتماً به تغذیه و ورزش اهمیت دهیم و وقتی دچار شدیم به یک متخصص مراجعه کنیم که به عوارض بعدی این بیماری دچار نشویم"


شنبه 96 اردیبهشت 30 , ساعت 12:31 عصر

نخست، مهم است بدانید که برای درمان بیشتر هموروئیدها نیازی به انجام عمل جراحی نیست. عمل جراحی فقط زمانی توصیه می‌شود که بیماری حاد بوده و روش‌های درمانی دیگر برای درمان آن افاقه نکرده باشد. البته جراحی به عنوان مؤثرترین روش برای درمان هموروئید داخلی است. هموروئیدکتومی، روشی متداول برای درمان هموروئید خارجی است. برای هموروئیدهای داخلی، معمول‌ترین روش جراحی، لیگاسیون با استفاده از باندهای لاستیکی و تزریق اسکلروتراپی است .

استفاده از باندینگ

روش باندینگ عملی است که در مطب قابل انجام است و به آن لیگاسیون به وسیله باند لاستیکی هم گفته می‌شود. در این روش، یک باند سفت در اطراف محل هموروئید بسته می‌شود تا جریان خون به آن قطع شود. روش باندینگ معمولاً حداقل به دو عمل نیاز دارد.

اسکلروتراپی

در این روش، برخی مواد شیمیایی درون هموروئید تزریق می‌شود. این مواد شیمیایی باعث می‌شود که هموروئید جمع شده و خونریزی آن قطع شود.
انعقاد درمانی (فوتوکوآگولاسیون مادون قرمز)در این روش از پرتو مادون قرمز، گرما برای جمع شدن و تورفتن هموروئید استفاده می‌شود. این عمل نیز می‌تواند در مطب پزشک و معمولاً همراه با آندوسکوپی انجام شود.

هموروئیدکتومی لیزری

درمان بواسیر با لیزر، یک عمل سرپایی محسوب می‌شود. به بیمار مقادیر کافی از داروهای آرامش‌بخش وریدی تزریق می‌شود تا در هنگام عمل به خواب رفته و دردی را احساس نکند. هموروئیدهای بزرگ به وسیله لیزر برش داده می‌شوند. لیزر ناحیه بریده شده را مسدود می‌کند و به همین دلیل به ندرت از بخیه استفاده می‌شود. سپس هموروئیدهای کوچک‌تر بخار شده و زخم‌های بدون درد و کوچکی از خود باقی می‌گذارند که به سرعت بهبود می‌یابد.

هموروئیدکتومی

عمل هموروئیدکتومی برای هموروئیدهای بزرگ خارجی یا هموروئیدهای پرولاپس شده داخلی به کار برده می‌شود. این عمل معمولاً در بیمارستان انجام می‌شود. پس از تصمیم‌گیری در مورد مناسب‌ترین روش بیهوشی برای شما و اجرای آن، جراح، هموروئید بزرگ شما را بریده و برمی­دارد. پس از پایان عمل به مدت کوتاهی شما در اتاق ریکاوری تحت نظارت قرار می‌گیرید. وقتی که تیم پزشکی مطمئن شد که تمام علائم حیاتی شما تثبیت شده است، به شما اجازه داده می‌شود تا به منزل مراجعت کنید.

هموروئیدپکسی

به این روش استپلینگ هم گفته می‌شود. این روش، عملی یک روزه است که معمولاً در بیمارستان انجام می‌شود. این عمل نیاز به بیهوشی عمومی، منطقه‌ای یا موضعی دارد. استپل، هموروئید پرولاپس شده را به محل خود در رکتوم باز می‌گرداند و جریان خون را به آن قطع می‌کند، در نتیجه بافت متورم جمع شده و دوباره جذب می‌شود.

مراقبت‌های پس از عمل

مراقبت‌های پس از عمل برای عمل‌های جراحی و درمان به کمک لیزر مشابه هستند. شما پس از انجام عمل جراحی هموروئید، در ناحیه مقعد احساس درد خواهید داشت. پزشک احتمالاً برای شما داروهای ضد درد تجویز خواهد کرد.
شما می‌توانید با رعایت نکات زیر به تسریع روند بهبود خود کمک کنید:
پیروی از رژیم‌های غذایی پر فیبر و نرم‌کننده مدفوع

حفظ آب بدن با نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز

اجتناب از فعالیت‌هایی که نیاز به بلند کردن یا کشیدن اجسام سنگین دارد.

استفاده از وان آب گرم (سیتز بث)

استفاده از دستمال توالت‌های نرم

مزایا و معایب

باندینگ: این روش ارزان‌ترین روش جراحی است و احتمال عود بیماری در آن کم است. البته روشی بدون درد و کاملا مؤثر است. باید به این نکته توجه داشت که دکتر صدرالدینی مهارت زیادی در روش‌های باندینگ و مادون قرمز داشته و تمامی بیماران انجام شده از آن راضی بوده‌اند و بدون درد در مطب دکتر انجام می‌شود.اسکلروتراپی: این عمل یک روش ارزان، سریع و بدون درد است.انعقاد درمانی (فوتوکوآگولاسیون مادون قرمز): این عمل  می‌تواند هر بار برای یک هموروئید انجام شود. مزایای این روش این است که بدون درد و کاملا مؤثر است

هموروئیدکتومی: میانگین زمان بهبودی در این عمل بین 2 تا 3 هفته است. برخی اشکالات که به این روش وارد است عبارتند از هزینه بالای انجام آن، دردناک بودن آن نسبت به روش‌های دیگر و عوارض جانبی بیشتری که به دنبال خواهد داشت. درد و عفونت از شایع‌ترین خطرات احتمالی است که ممکن است همراه با این عمل اتفاق بیفتد.هموروئیدپکسی: دوران بهبودی پس از انجام عمل استپلینگ کوتاه است و درد کمی هم به دنبال خواهد داشت.هموروئیدکتومی لیزری: این عمل، روشی کم‌تهاجمی، گران و دردناک است. روند بهبود آن پس از عمل نسبت به روش‌های دیگر سریع‌تر است. البته احتمال بازگشت بیماری وجود دارد.

هزینه‌ها

هزینه‌های انجام عمل به بیمار و مشکل او بستگی دارد. پزشک بر اساس علائم و ویژگی‌هایی که هموروئید دارد یک روش درمانی مناسب را پیشنهاد می‌دهد. همچنین ممکن است پزشک هزینه‌ای را هم به عنوان حق مشاوره اولیه از شما دریافت کند. عمل جراحی لیزری نسبت به روش‌های متداول دیگر گران‌تر بوده اما لزوماً مؤثرتر نبوده و درد کمتری هم ندارند. احتمال عود در همه روشهای غیر جراحی با جراحی یکسان بوده و ارتباطی با روش درمان ندارد و تابع شرایط دفع بیمار می‌باشد.

 

 


پنج شنبه 96 اردیبهشت 28 , ساعت 9:33 صبح

علیرغم این‌ که پوشش خارجی پروتزها بسیار مقاوم هستند اما مانند تمام محصولات ساخت دست بشر بالاخره کهنه و نازک شده و نهایتا از بین می ‌روند و مواد آن به بیرون تراوش پیدا می‌ کند. از نظر کلینیکی تشخیص آن، مشکل است و به ندرت خود فرد می ‌تواند تشخیص دهد، در این وضعیت سینه ‌اش کمی صاف می ‌شود و یا شکل آن تغییر پیدا می ‌کند. به این حالت متلاشی شدن یا تراوش یا پارگی پروتز سینه می‌ گویند.  به این دلیل می ‌گوییم به ندرت قابل دید است چرا که با ایجاد کپسول اطراف پروتز(یک نوع کیسه بیولوژیکی اطراف پروتز سینه  ایجاد می ‌شود) گاهی اوقات با وجود پارگی، تشخیص پارگی صورت نمی ‌گیرد و حتی بعد از تراوش از پروتز سینه، مواد درون آن در همان مکان به وسیله کیسه خود بدن یا کپسول باقی می مانند.تشخیص پارگی پروتز در چنین شرایطی فقط با سونوگرافی امکان‌ پذیر می ‌باشد. کهنه شدن و یا پاره شدن پروتز‌ها در افراد مختلف متفاوت است و مثلا افرادی که کارهای سنگین انجام می ‌دهند و یا ورزشکاران نظیر مربیان ایروبیک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و ... به طور طبیعی نسبت به کسانی که تحرک کمتری دارند پروتزشان زودتر فرسوده می ‌شود. با این که به طور معمول و میانگین عمر پروتزها 20 سال است ولی به تمام خانم ‌ها توصیه می ‌شود که 10 تا 15 سال پس از عمل جراحی به طور مرتب مورد معاینه و سونوگرافی قرار گیرند تا از حالت و موقعیت و سالم بودن پروتز سینه خود اطلاع کافی داشته باشند.

 

 


پنج شنبه 96 اردیبهشت 28 , ساعت 9:32 صبح

برای درمان بواسیر  هیچ گاه جراحی را انتخاب نکنید چون  شما کنترل خود را در دفع باد شکم از دست می دهید.تا 15 روز صبح ناشتا یک روز در میان :یک روز 22 لیوان عرق شاهتره را داغ کنید تا به حد جوش برسد ، بلافاصله آن را روی 3 قاشق غذاخوری خاکشیر که از قبل تمیز کرده اید بریزید و به جای صبحانه میل کنید . و تاظهر هیچ چیز نخورید مگر کمپوت با فرنی  رقیق .روز بعد 3 قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک ونیم لیوان آب جوش حل کنید و صاف کرده داغ داغ روی 3 قاشق خاکشیر که از قبل تمییز کرده اید بریزید و به جای صبحانه میل کنید و تاظهر مثل روز قبل عمل نمایید .بعد از ظهر هم مسهل عام را مصرف کنید البته برای تاثیر بهتر مسهل عام برای بواسیر ، به آن  سه پستان ، آویشن و قدومه از هر کدام 25 گرم  اضافه کنید.

درمانی دیگر :

برای درمان دارویی باید 50 گرم خار شتر را با سه لیوان آب بجوشانند (و اگر آرام بجوشانند با دو لیوان) تا در زمانی حدود نیم ساعت به یک لیوان تبدیل گردد و آن را نگاه دارد به همان شکل تا صبح بماند و بعد آن را صاف کنند و آن یک لیوان را به مدت 5 روز بخورند و در عین حال با ضماد بواسیر (قابل تهیه از مطب) یا با روغن های طبیعی (روغن محلی یا روغن کوهان شتر) محل را چرب نگه دارند. همچنین در برخی موارد بسته به نظر پزشک، می بایست زالو بیاندازند و یا از دستشان به شیوه سنتی خون بگیرند و فصد درمانی کنند.ضمناً از اغذیه غلیظ و ثقیل مانند گوشت گاو، آهو، انواع گوشت قرمز، بادنجان، عدس، کلم، شیر، خرما، ماهی شور، نمک زیاد، سیر، پیاز، میوه های باد انگیز که این علت را تشدید می کنند بپرهیزند. گوشت سفید طیور (مانند گنجشک)، مرغ محلی و خروس فربه و هر چه مولد خون صالح است مانند خربزه، انار، زرشک، آلو، رب غوره، شیره خرفه، سماق، آبغوره، آبلیمو، آش و لیمو باشد، بخورند، چراکه خون ثقیل را دفع می کنند. اگر از خلط صفرا باشد خوردن هلیه زرد مفید است.
تذکر: اگر بعد از درمان، موارد فوق الذکر را رعایت نکردید و سودازاها را زیاد مصرف کردید یا این که یبوست پیدا کنید، ممکن است بیماری شما برگردد.خون درمانیحجامت و زالو درمانی و فصد در درمان بواسیر بسیار مفید و گاه ضروری است بخصوص که همراه با داروهای دیگر درمان بواسیر اعمال گردد. اساسا کسانی که عادت به حجامت و خون دهی از طریق زالو دارند کمتر به بواسیر مبتلا می شوند.هرگز خونگیری به روش طب غربی مورد نظر ما نیست .شایان ذکر است این روش بهترین روش در درمان این بیماریست.غذای بیماران بواسیریباید از خوردن سرخکردنی ، کباب ، گوشت های غلیظ ، گوشت گوساله و گاو ، شیر و آنچه وابسته به شیر است ، سیر و ادویه جات ، سوسیس کالباس ، انواع ساندویچ ها ، شیرینی جات قنادی ، نانی که با جوش  شیرین پخته شده باشد ، آب یخ ، نوشابه ، و هرچیزی که باعث یبوست و سفتی مدفوع شود پرهیز کنند. غذاها باید ملین و نرم کننده باشد .خوردن  خسیانده 5 عدد انجیر و 10 عدد آلو بخارا ناشتا بسیار خوب است . سوپ هایی که با سبزیهای گشنیز و برگ چغندر و تره و آلوی بخارا پخته شود در دستور کار قرار گیرد و گوشت فقط آب پز و همراه با مواد فوق پخته شود ، آنهم گوشت مرغ با گوسفند باشد.بخور بواسیرتخم گشنیز و آویشن و گل ختمی و تخم مرو را با مقداری آب بجوشانید و موضع را مرتب بخور دهید .قرص بواسیرهلیله سیاه و هلیله زرد و مصطکی و کندر و ریوند چینی و انزورت و گل سرخ و صبر زردداروها را  مساوی بگیرید و بکوبید و نرم کنید و در آب مقل ازرق خمیر کرده و بصورت قرص های یک نخودی خشک کنیدقرص های بواسیر نسخه های متعدد دارد که در کتاب های داروسازی گیاهی موجود میباشد بخصوص قرصی نیز از حضرت امام رضا (ع) نقل شده است که ان بسیار موثر تر است .و در آخر…بعد از پاکسازی دو هفته ای با دارو های بالا و انجام حجامت یا زالو درمانی میتوانید خون بواسیر را با دارو بند بیاورید مشروط به این که خونی که خارج میشود خون سیاه و پرماده نباشد  بلکه رقیق و روشن باشد از ترکیب نشستنی زیر استفاده کنید. البته این نشستنی تکمه بواسیر را جمع هم می کند.

پوست انار                    100  گرم

مازو                           50   گرم

سماق                         150  گرم

تخم گشنیز                    30 گرم

همه را مخلوط و نیمکوب کرده –  هر شب نصف استکان از مخلوط را با دو لیتر آب بمدت 15 دقیقه بجوشانید سپس صاف کرده با دو استکان سرکه مخلوط کرده بیست دقیقه در آب آن بنشینید بمدت یک تا دو هفته هر شب تکرار کنید.

 

 


چهارشنبه 96 اردیبهشت 27 , ساعت 9:46 صبح

از این روش برای افراد مبتلا به بواسیر درجه2و3استفاده میشودبواسیردرجه دو: در این درجه بالشتکهای همورئیدی یا بواسیری از مقعد بیرون می گردند اما به خودی خود می توانند دوباره به جای اولشان برگردند و نشانه آن خونریزی با درد است. در این درجه ناحیه کوچکی از هموروئید در هنگام دفع مدفوع از مقعد بیرون می گردد که به علت سفت بودن بافت پیوندی کانال مقعد همورئید مجددا به درون باز می گردد .

بواسیردرجه سه: در این درجه بالشتکهای هموروئید از مقعد بیرون می گردند اما به خودی خود نمی توانند به محل اصلی شان برگردند و بایست با دست آنها را به درون مقعد هل داد و نشانه آن احساس درد با خونریزی است.
از دیگر روش های 
درمان بواسیر به صورت سرپایی که به راحتی در مطب بدون دردوخون ریزی قابل انجام است میتوان به درمان بواسیر با رابربند یا کش لاستیکی اشاره کرد


این روش که یکی از جدید ترین روشهای درمان بواسیر یا همان هموروئید میباشد ومورد توجه بسیاری قرار گرفته است


روش درمان با این وسیله یک بار مصرف به این صورت میباشد که حلقه لاستیکی را به دور بالشتک بواسیر انداخته تا مانع خون رسانی به پاکه بواسیر شود واین امر موجب سیاه شدن وخشک شدن تدریجی ودرنهایت افتادن بواسیر میشود

 

 


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html