سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا را بران که محبّت دنیا، کور و کر و لال می کند و سرفرازان را خوار . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 95 مرداد 5 , ساعت 2:37 عصر

??علت:

 

1- طول دادن و مکث کردن زیاد در دستشویی (افرادی که مشکل یبوست و دفع دارند و مجبورند بیشتر در دستشویی باشند غالبا دچار بواسیر میشوند).

 

 

 

2- نَشُستن مقعد با آب (هرچند استفاده از، پارچه، دستمال، سنگ و ... نیز باعث پاکی مقعد میشود ولی استفاده نکردن از آّب سبب بواسیر میگردد؛ به مبحث #دستشویی مراجعه شود).

 

نکته: شستن مقعد با آب سرد نیز سبب دفع بواسیر و پیشگیری از آن میشود.

 

ادامه مطلب...

سه شنبه 95 مرداد 5 , ساعت 2:36 عصر

* علت ایجاد فیشر مزمن چیست؟

- دکتر نصیری طوسی :علت اصلی یبوست مزاج است. یعنی عبور مدفوع سفت و خشک، در مواقع اجابت مزاج و طولانی شدن فاصله اجابت مزاجها است.

 * مهم ترین علل یبوست چیست؟

- دکتر شادمان: عادت نامنظم اجابت مزاج.

- طولانی شدن فاصله بین اجابت مزاج ها به دلایل متفاوت (مثل مسافرت طولانی، بیماری منجر به بستری شدن طولانی در بستر و...)

- مصرف بیش از حد غذاهای یبوست زا.

- عدم تحرک کافی.

- عدم مصرف میوه جات، سبزیجات، مایعات

 یبوست می تواند حاد یا مزمن باشد. یبوست حاد زمانی است که فرد برای اولین بار دچار شده و پس از رفع آن دیگر یبوست تکرار نشده است. یبوست مزمن زمانی است که فرد به طور مکرر و معمولاً به طور طولانی و بیش از سه روز اجابت مزاج با زور زدن های طولانی مدت همراه است.

ادامه مطلب...

سه شنبه 95 مرداد 5 , ساعت 2:36 عصر

 

 

 یکی از شکایت های سنین جوانی که بیشتر در آقایان دیده می شود ، ترشحات پشت ، مخصوصا از ناحیه شکاف باسن و کثیف شدن لباس زیر این افراد می باشد.کیست مویی قبلا به عنوان یک بیماری مادرزادی شناخته می شد ولی امروزه به عنوان یک مشکل اکتسابی معرفی شده است .

 

این بیماری بیشتر در افراد پر مو دیده می شودو بیشتر شامل حال کسانی است که شغلهای نشسته دارند به همین علت به آن بیماری رانندگان هم گفته می شود. بیشتر بیماران هنگامی مراجعه می کنند که که مو وارد بدن شده و یک عفونت موضعی ایجاد کند و به فولیکولیت تبدیل شده و بعد از آن به مرور زمان بصورت یک آبسه در آید و موجب درد و توده پشت(بالای شکاف باسن ) می گردد. بیمار موقع نشستن درد دارد. در این مرحله که فاز حاد بیماری است،آبسه باید تخلیه شودو اینکار با بی حسی موضعی و شکاف روی آن و خارج کردن ترشحات و چرک صورت می گیرد. و بیمار با دستورشستشوی روزانه مرخص می شود . و در مرحله بعدی که بعد از چند هفته است بیمار باید جهت جراحی اصلی مراجعه کند.

 

ادامه مطلب...

دوشنبه 95 مرداد 4 , ساعت 5:19 عصر

مزایای درمان لیزری بیماری های مقعد نسبت به جراحی سنتی

 

نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.

نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است .

عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای 24 ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.

درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیز کمتر است همچنین میزان عود کمتر است.

انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.

بر خلاف تصور عموم لیزر در هر مرحله ای حتی مراحل پیشرفته هموروئید و غیره کارآیی دارد و حتی در مورد بیماران با سن بالا و مشکلات دیابتی-کبدی-کلیوی و بیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند قابل انجام است.

علل بروز بیماری های مقعد

 

گذشته از عوامل ارثی و ژنتیکی مهمترین عامل تغییر در نوع دفع مدفوع بصورت یبوست یا اسهال شدید می باشد که هر دو این حالت ها منجر به صدمه به ناحیه آنوس و نهایتا ایجاد بیماری میشود.اما علت یبوست چه میتواند باشد. مهمترین عامل تغییر در شیوه زندگی و رفتن به سمت بی تحرکی است همچنین عدم استفاده از مواد غذایی فیبردار و به جای آن استفاده از غذاهای چرب و سرخ شدنی مثل فست فودها است.

 شقاق


دوشنبه 95 مرداد 4 , ساعت 5:18 عصر

فیشر یا شقاق ترک و یا زخمی است که در ناحیه ابتدای مقعد رخ می دهد که بسیار دردناک بوده و گاهاً با خونریزی مختصر موقع اجابت مزاج همراه است. علل ایجاد این زخم متفاوت است ولیکن در اکثر بیماران با تغییر اجابت مزاج از قبیل یبوست و یا اسهال شدید همراه است.

از نظر فیزیولوژیک مشکلات کاهش خون رسانی در قسمت پشتی مقعد را مطرح کرده اند و بعضی از محققان افزایش فشار داخل کانال آنال (مقعدی) را از علل فیزیولوژیک آن می دانند. شایع ترین محل این زخم در قسمت خلفی است و از نظر بروز فیشر در بین زنان و مردان هر دو به یک اندازه شایع است به خصوص در افراد بالغ جوان شایع تر مشاهده می شود ولیکن این بیماری از نوزادان تا افراد مسن را گرفتار می کند.

 

روش درمان انواع فیشر (شقاق مقعد)

 

فیشر به دو فرم حاد و مزمن دیده می شود. فیشر حاد زمانی است که علایم طی یک ماه اخیر شروع شده است و با درد شدید مقعد به خصوص در موقع اجابت مزاج شروع شده و زخم به صورت حاد است. درمان فرم حاد فیشر به صورت مراقبتی و سرپایی است. اکثراً با تغییر عادات غذایی و مصرف فیبر و سبزیجات و تنظیم عادات اجابت مزاج و استفاده از پمادهای بی حس کننده درمان می شود.

فیشر مزمن وقتی است که علایم فیشر طولانی شود و گاهاً علایم تکرار شود در این حالت فیشر مزمن می شود در این حالت اکثراً یک زائده پوستی نیز در لبه مقعد ایجاد می شود که در این صورت اکثراً نیاز به درمان های بیشتر از قبیل جراحی دارد.

 شقاق


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئید با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html